اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

امام جمعه اهل سنت تالش: اخلاق خوب دین را کامل می کند

آوای سنت : افندی حسین خانی پور در خطبه های نماز جمعه تالش بر اهمیت اخلاق در آموزه های دینی تاکید کرد و آن را ضامن سعادت انسان دانست.

افندی  حسین خانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع محمدیه شهرستان تالش با اشاره به آیات و روایات بر اهمیت رعایت حقوق همسایه تاکید کرد و اخلاق نیکو را یکی از ویژگی های اهل ایمان در آیات و روایات عنوان نمود.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر(ص) می فرماید؛ ای رسول من تو بر برترین اخلاق قرار داری و هم چنین در روایتی پیامبر اکرم(ص) بهترین مردم را خوش اخلاق ترین آن ها معرفی می فرماید، اظهار داشت: هدف از بیان این آیات و روایات تاکید بر اهمیت اخلاق در آموزه های دینی ما است و دینی کامل است که از فضایل کامل اخلاقی برخوردار باشد و اگر به اخلاق در چارچوب دین ارزش ندهیم جامعه اسلامی و ایمانی ناقص و آسیب پذیری خواهیم داشت.

امام جمعه اهل سنت مسجد محمدیه شهرستان تالش با اشاره به اینکه جایگاه اخلاق آنچنان بالا است که جوامع بشری که دین و دین داری را قبول ندارند نیز برای اخلاق جایگاه و ارزش قائل هستند، اضافه کرد: آنچه باعث رضایتمندی خدا و بندگان خدا می شود اخلاق است و تمام اعمال ما با پایبندی به اخلاق نیک پذیرفته خواهد شد و در غیر این صورت انسان دچار خسران خواهد شد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللهِ اُسوَهٌ حَسَنَه، گفت: اخلاق بر دو قسم است؛ قسم اول ذاتی و قسم دوم اکتسابی است به همین جهت است که خداوند رسول خدا(ص) را اسوه حسنه معرفی می فرماید تا مسلمین با اسوه قرار دادن پیامبر برترین مکارم اخلاقی را دریافت و در زندگی دنیوی اجرا کنند.

افندی  حسین خانی پور در ادامه خود شناسی را اولین قدم حرکت به سمت خوبی ها دانست و اظهار داشت: خودشناسی زمینه حرکت در صراط مستقیم است و کسی که خود را نشناسد نمی تواند نقاط ضعف خود را بشناسد و در گمراهی گذشته به حیات دنیوی خود ادامه می دهد واز مسیر سعادت فاصله می گیرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن