اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

امام جمعه اهل سنت تالش : مکارم اخلاقی شرط پذیرش دینداری است

آوای سنت : افندی حسین خانی پور در خطبه های نماز جمعه با تاکید بر اهمیت اخلاق، مکارم اخلاقی را شرط پذیرش دینداری عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت از گیلان، افندی حسین خانی پور در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع محمدیه شهرستان تالش با حمد و ستایش خداوند متعال سخنان خود را آغاز کرد و با بیان اینکه پروردگار متعال همه اسباب را برای رسیدن انسان به کمال فراهم کرده، اما انسان به آن نمی اندیشد، گفت: دنیا محل رنج است لیکن آنچه اهمیت دارد آن است که انسان اندیشه کند تا به آرامش درونی خود برسد.

وی اضافه کرد: انسان اغلب برای گفتار و رفتار خود نیاز به تایید دیگران دارد، در حالی که انسان اگر از اندیشه و ایمان و اخلاص برخوردار باشد تنها خدا را در نظر می گیرد و نیاز به تایید از سوی دیگران نخواهد داشت، همانطور که شاعر می گوید؛ تو نیکی می کن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز، از این رو است که انسان اگر برای رضای خدا کاری کند، خداوند محبت او را در قلب ها فراهم می سازد، لذا از این طریق انسان می تواند با وجود همه رنج ها به آرامش درونی دست یابد.

امام جمعه اهل سنت تالش با بیان اینکه باید دنیای اطراف خود هوشمند بدانیم، اظهار داشت: یقینا هیچ نیکی و بدی بدون پاسخ نخواهد ماند.

وی اخلاق نیک را مقدم بر همه امور دانست و گفت: اخلاق پایه و اساس پذیرش دین و دینداری ما است، همانگونه که خداوند پیامبر خود با خلق عظیم معرفی می فرماید، ما نیز باید از ایشان الگو بگیریم و نباید با خانواده و دوستان و همکاران بدخلق باشیم بلکه باید خوش خلق و صبور باشیم زیرا به عنوان یک مومن وظیفه سنگین تبلیغ دین را بر عهده داریم.

افندی خانی پور با تاکید بر اینکه اگر به اخلاق در قالب دین محوریت ندهیم، دین ارزش خود را از دست می دهد، ادامه داد: دینی مورد استقبال جامعه بشری قرار خواهد گرفت که اخلاقیات رکن اساسی آن را تشکیل دهد، لذا برای اینکه در قیامت در برابر رسول خدا(ص) روسیاه نباشیم، باید سیره ایشان را مطالعه و عمل کنیم و اخلاق را سرلوحه رفتار خود قرار دهیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن