اهل سنت ایرانعمومی

امام جمعه اهل سنت کیش: اولویت جامعه ، آموزش و آشنایی با احکام قرآن است

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت کیش با تاکید بر ترویج ارزش‌های دینی و اسلامی در جامعه، گفت: اولویت ما در جامعه آموزش و آشنایی با احکام قرآن است.

 شیخ یعقوب شمس در مراسم آغاز طرح نهضت قرآن آموزی در کیش که به صورت همزمان در دیگر مناطق آزاد نیز انجام شد، اظهار داشت: باید برای تمام اقشار و در همه گروه‌های سنی برنامه‌ریزی قرآنی به نحو شایسته انجام شود.

وی قرآن‌آموزی را یکی از مهمترین نیازهای نهضت قرآنی در کشور عنوان کرد و گفت: قرآن کتابی است که رستگاری انسان را در دو جهان تضمین می‌کند.

امام جمعه اهل سنت کیش با تاکید بر ترویج ارزش‌های دینی و اسلامی در جامعه، ابراز داشت: اولویت ما در جامعه آموزش و آشنایی با احکام قرآن است.

شیخ یعقوب شمس با بیان این که قرآن درمان کننده بیماری‌های قلب و نفس است، افزود: قرآن در ماه رمضان نازل شد و امت پیامبر و ماه مبارک رمضان را به به بهترین‌ها در جهان اسلام تبدیل کرد.

وی تاکید کرد: خیر ما در تعلیم و انس با قرآن است که پیغمبر مکرم اسلام(ص) نیز بر آن تاکید کرده و برای سعادتمندی در دنیا و آخرت باید قرآن بخوانیم و به دستورات آن عمل کنیم.

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم، اظهار داشت: افتتاح مکتب قرآنی مرجان یکی از فعالیت‌های این منطقه در حوزه قرآن بوده است که به مناسبت مبعث پیامبر اکرم(ص) سه رویداد قرآنی در این مجموعه برگزار خواهد شد.

فاطمیان‌پور تصریح کرد: نصب بزرگترین تندیس قرآن کریم دنیا از ابتدای سال آینده در یکی از نقاط جزیره آغاز می شود.

رئیس کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش با اشاره به فعالیت ۵ مجموعه آموزش قرآنی در کیش، گفت: بیش از هزار قرآن‌آموز در گروه‌های سنی کودکان، جوانان و نوجوانان، برگزاری بیش از هفتاد رویداد قرانی در سال جاری، برگزاری بیش از ۲۰ دوره مسابقات قرآن و اذان، فعالیت بیش از دویست و هشتاد حافظ قرآن در رده‌های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در کیش فعالیت دارند.

فاطمیان‌پور با اشاره به آغاز تولیدات رسانه‌ای در این حوزه خاطرنشان کرد: براساس مذاکرات انجام شده با شبکه قرآن، به‌زودی سی جزء قرآن کریم در سواحل کیش ضبط و از شبکه‌های تلویزیونی به تکرار پخش خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن