اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

امام جمعه سنندج : سفر رییس جمهور به استان‌ها ارزشمند و قابل تقدیر است

آوای سنت : امام جمعه سنندج گفت: برنامه سفرهای استانی رییس جمهور، کاری ارزشمند و قابل تقدیر و تصمیمی درست است که امیدواریم موجب رفع مشکلات مردم شود.

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: رییس جمهور اخیرا اعلام کرد که برای اطلاع از مطالبات مردم، به تمام شهرها و روستاهای استان‌های مختلف کشور سفر خواهد کرد که تصمیمی بسیار درست است و امیدواریم به تحقق خواسته‌های مردم بینجامد.

وی بر لزوم تلاش دولت برای رفع مشکلات اقتصادی مردم تاکید کرد و افزود: تمام تلاش نظام اسلامی، باید کمک به بهبودی وضعیت معیشت مردم باشد که این مهم در حال انجام است.

امام جمعه سنندج کمک به رفع مشکلات و خواسته‌های مردم به ویژه جوانان را کاری ارزشمند و وظیفه دستگاه های مختلف دانست و از خدمات بهزیستی و کمیته‌امداد در خدمت به خانواده‌های نیازمند تقدیر کرد.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه ها به بازگشت زائران اربعین از کربلای معلی اشاره کرد و ادامه داد: پذیرایی و خدمت مردم کردستان به زائران، نشان از عشق و ارادت اهل سنت به خانواده پیامبر(ص) دارد.

وی در ادامه به مسئله کسب دانش و سواد و اهمیت آن از دیدگاه پیامبر(ص) پرداخت و گفت: امروز اغلب خانواده‌ها دارای چندین جوان تحصیلکرده هستند که بسیار ارزشمند است و باید برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در کشور با قاطعیت قدم برداشت.

وجود ۶ هزار بیسواد در سنندج

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج سخنران پیش از خطبه‌ها نیز به مناسبت روز جهانی سوادآموزی اظهار کرد: در حال حاضر ۶ هزار نفر از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال شهرستان سنندج بی سواد هستند.

محمدسعید کنعانی با بیان اینکه نباید نسبت به این افراد بی‌سواد بی تفاوت بود، ادامه داد: همین افراد در بخش‌هایی که مشغول به کار هستند، به دلیل بی سوادی آسیب زا هستند.

وی اضافه کرد: استان کردستان از لحاظ باسوادی جزو استان‌های آخر کشور است و باید برای شناسایی و آموزش افراد بی‌سواد با قاطعیت اقدام کرد./ایرنا

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن