اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

انتقاد امام جمعه موقت چابهار از بی تفاوتی حکام اسلامی

آوای سنت: امام جمعه موقت چابهار، با انتقاد از بی تفاوتی حکام اسلامی، مدافعان قدس شریف و مسجدالاقصی را پیروان راستین امت اسلامی توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالواحد بزرگزاده در مراسم نماز این هفته جمعه چابهار با اشاره به دسیسه‌ چینی های یهود علیه نبی مکرم اسلام صلی‌ الله ‌علیه‌ و‌آله وسلم گفت: سوره مبارکه مائده به مومنین تکلیف می‌کند که احدی از امت مسلمان با یهود و نصاری موالات و دوستی نکنند، چون برنامه آنها همواره درصدد توطئه بر علیه اسلام بوده است.

تاریخ نیز شاهد و گواه است که یهود و نصارا همیشه به دنبال ضدیت علیه اسلام و مسلمانان بوده‌ و اعتماد به دشمنان ستیه جو تاوان سنگینی به دنبال دارد. آمریکا و انگلیس بعد از جنگ جهانی دوم، یهود را به سرزمین مقدس انبیاء یعنی فلسطین آوردند. زمانی که پیمان کمپ دیوید در مصر انعقاد گردید، غربی ها فرصت را مغتنم شمرده و یهودیان را از سراسر نقاط جهان به فلسطین آوردند. این گونه شد که سرزمین مقدس فلسطین قبله‌گاه نخستین اسلام، سرزمین اسرا و معراج پیامبر صلی‌الله علیه و سلم به اشغال خوانخوارترین دشمن دین الهی در آمد. پیمان کمپ دیوید مایه ننگ برای کسانی شد که تن به خواسته یهود و نصاری دادند.

مولانا بزرگزاده، جنگ اسرائیل بر علیه غزه را نمونه بارزی از دشمنی غرب با امت مسلمان دانست و افزود: در این پیکار یک طرفه و نابرابر کشورهای غربی در کنار صهیونیسم ایستادند. سران دولت های آمریکا، انگلیس، فرانسه و چندین کشور دیگر با سران رژیم صهیونسیتی دست اتحاد داده و با کسانی که بمب بر سر مردم بی گناه می ریزند، ابراز همدردی می کنند، اما در مقابل مجاهدین فلسطینی به تنهایی و با تکیه بر نیروی ایمانی خود، بدون برخورداری از حمایت دول اسلامی با رژیم اشغالگران مشغول جهاد هستند. آنها از جان، مال، خانواده و همه تعلقات شان گذشته و برای آزادی فلسطین و مسجدالاقصی می‌ جنگند.

امام جمعه موقت چابهار در این زمینه اظهار نمود: امروز اتحاد و انسجام کشورهای غربی در حمایت از اسرائیل از غزه یک ویرانه ساخته است. در این میان حکام اسلامی با همه ثروت شان، احساس عجز کرده و اراده ای در یاری رساندن به مردم فلسطین ندارند. حکامی که ترس دارند تا مبدا جایگاه خود را از دست بدهند! سران دنیای کفر با تسهیلات کشتار جمعی به اسرائیل سفر می‌کنند، ولی متاسفانه اکثر دنیای اسلام از مواضع قبلی شان در قبال فلسطین و مسجدالاقصی عقب نشینی کرده و کمترین قدمی به نفع مجاهدین فلسطین و غزه برنمی دارند.

واقعیت تلخ این که تنها چند کشور بر دفاع از آرمان فلسطین تاکید می کنند، لیکن نجات مسجدالاقصی از اشغال یهود خونخوار، مواضع قاطع همه دولت ها را می طلبد. اکنون در فلسطین مظلوم خانه و کاشانه‌ مردم بر سرشان بر سرشان خراب شده و اطفال با بدن های تکه تکه شده زیر آوار مانده اند!

مولانا بزرگزاده، تحریم آمریکا و اسرائیل از سوی دول اسلامی را یک الزام ضروری در برهه حاضر عنوان کرد و یادآور شد: هیچ حاکم و مسئول اسلامی حق ندارد منابع نفتی را در اختیار آمریکا و اسرائیل قرار دهد. این خواسته نبی امت از پیروان خود است و اگر به متجاورین و حامیان شان نفت فروخته نشود، آنها قطعا از مواضع فعلی عقب ‌نشینی خواهند کرد! چرا هیچ کشوری جرات مقابله با چنین ظلمی را ندارد و چرا دفاع از بیت المقدس و مسجدالاقصی چنین رنگ باخته است!

از جمهوری اسلامی انتظار می رود تا حمایت علنی خود را از مردم فلسطین اعلام کند. در ضمن حمایت معنوی و ایدئولوژیک از غزه، باید با اسرائیل وارد نبرد شده و این فرصت را به جوانان غیور مسلمان بدهیم تا خشم و نفرت شان را بر سر اشغالگران قدس و کسانی که پیمان نامه های دفاع از حقوق بشر را لگد مال کرده اند، خالی کنند. بدون شک نصرت الهی با مبارزین راه خق و عدالت است و فلسطین توسط پیروان راستین امت از لوث پلید خونخوران پاک خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن