اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

انقلاب اسلامی به اقوام و پیروان ادیان در ایران حیاتی دوباره بخشید

آوای سنت : مشاور استاندار آذربایجان‌غربی در امور اهل سنت، اقوام و ادیان و امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: برخلاف تحلیل های نادرست استکبار جهانی و ایادی رسانه‌ای آنها، انقلاب اسلامی به اقوام و پیروان ادیان در ایران حیاتی دوباره بخشید و حقوق حقه آنها را به رسمیت شناخته و بر آنان عزت بخشید.

ماموستا مامد کلشی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قبل از وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی، اقوام و پیروان ادیان مختلف از هیچ جایگاهی برخوردار نبودند و هیج رایی نداشته و نماینده ای هم از طرف آنها برای حضور در مجلس انتخاب نمی شد.

وی ادامه داد: اصلا این اجازه به آنها داده نمی شد تا رای داده و در سرنوشت خود سهیم باشند؛ تنها جریان درباری و ساواک در راس تصمیم گیری قرار داشتند و تنها آنها حق انتخاب داشتند و اقوام و ادیان هیچگونه جایگاهی و حق نظری نداشتند.

وی اضافه کرد: رژیم شاه از اتاق فرمان غربی‌ها دستور می‌گرفت و براساس آن عمل می‌کرد و بر اساس آن، اقشار و اقوام در تعیین سرنوشت خود هیچ نقشی نداشتند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه اظهار کرد: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی همه اقوام و ادیان در کشور جایگاه واقعی خود را پیدا کردند؛ آنها امروز در جایگاه‌های مدیریتی مختلف حضور داشته و نقش ایفا می کنند.

ماموستا کلشی‌نژاد گفت: اقوام و پیروان ادیان امروز نماینده مورد نظر خود را در انتخابات مجلس انتخاب می کنند و در همه حوزه های مدیریتی حضور دارند.

وی افزود: آنچه در انقلاب بهمن ۵۷ روی داد، اتفاق تعجب آوری برای همه دنیا بود چون با برنامه ریزی که غرب کرده بود، تصور نداشت در جایی از دنیا انقلابی برگرفته از قرآن و سنت شکل بگیرد و همه تئوری‌های آنها را برهم زند.

وی اضافه کرد: امام راحل با بصیرت بالای خود توانست همه محاسبات و برنامه ریزی‌های غرب را برهم زده و در اوج ناباوری آنها، انقلابی بزرگ را به پیروزی برساند انقلابی که یاور مظلومان و راه رهایی آنها از سیطره استکبار جهانی بود.

مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور اهل سنت، اقوام و ادیان با بیان اینکه انقلاب اسلامی به مردم مظلومی که در رژیم پهلوی جایگاه نداشتند اعتبار بخشید، اظهار کرد: امروز بسیاری از مسلمانان و مظلومان در هر نقطه دنیا دوستدار انقلاب اسلامی ایران هستند زیرا پیام انقلاب را که ظلم ستیزی و استکبار ستیزی است، شنیده اند.

به گزارش ایرنا، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تدوین قانون اساسی، اقوام و ادیان وارد عرصه شده و قانون اساسی به ریز مسایل قومی و مذهبی پرداخت و حقوق آنها را مورد توجه قرار داد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن