اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

ایجاد اختلاف بین خانواده ها از طریق جادو عملی شنیع است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت بیرجند، ایجاد نفرت و اختلاف در بین افراد و خانواده ها با استفاده از جادو را جزو اعمال خطرناک و شنیع توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، مولانا غلام حیدر فاروقی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه اهل سنت بیرجند، متوصل شدن به جادو را یکی از مصیبت های خطرناک و گسترش یافته در بین امت اسلام و کل جهان خواند و گفت: متاسفانه این مصیبت امروز دامن بسیاری از افراد و خانواده ها را گرفته است. همان طور که هر انسان باید بیماری های جسمی را شناخته و بی درنگ اقدام به معالجه کند، برای حفاظت از دین و ایمانش نیز می بایست از خطرات و زیان های جادو آگاهی داشته باشد تا ایمانش را بابت اعتقاد به این قبیل اعمال از دست ندهد. هر نوع تعویض و دعایی که هدف در آن ضرر رساندن به دیگران باشد و در آن به غیر آیات و اسماء خداوند و احادیث پیامبر به کار گرفته شوند، حرام است، اما دعایی که در آن احادیث پیامبر و اسماء و صفات خداوند مورد استفاده قرار گیرد، خالی از اشکال می باشد.

مولانا فاروقی با یادآوری این مطلب که جادو در همه ادیان و امت های گذشته رواج داشته است، اظهار داشت: جادو آنچنان آثار بدی دارد که دشمنان ادیان آسمانی در امت های گذشته، پیامبران وقت را به ساحری متهم می کردند.

جادو حقیقت دارد و نمی توان منکر وجود آن شد. بسیاری از جوانان در این خصوص کنجکاوی کرده و سوالاتی را مطرح می دارند. جادو یک روش برای تاثیرگذاری روی افراد می باشد و در عین حال شریع مقدس اسلام، امت را از توسل به این عقیده منع و برای جادو، جادوگران و کسانی که برای رهایی از مشکلات به این روش ها دل می بندند، عواقب وخیمی را هشدار می دهد.

قرآن کریم و سنت، اثرات جادو را تایید می کنند و به همین علت اسلام، مسلمانان را از جادو و رفتن به نزد جادوگران برحذر می دارد.

امام جمعه اهل سنت بیرجند، انواع جادو را در چشم بندی، شعبده بازی، اختلاف افکنی در میان اعضای خانواده ها و همچنین ابتلا به صدمات روحی و جسمی دانست و در اینباره عنوان نمود: در چشم بندی و شعبده بازی، شخص با نیروی تخیلی آنچنان اثری در مغز بیننده ایجاد می کند که عمل انجام شده واقعی به نظر می رسد. این نوع شعبده بازی ها با کمک شیاطین صورت می گیرد که اکثرا در زمان حضرت موسی علیه السلام مورد استفاده قرار می گرفت. شعبده بازی در سرزمین های پیشرفته رو به گسترش می باشد، طبق آماری که بعضی از کشورها داده اند، در فرانسه سی هزار و در آلمان هشتاد هزار جادوگر و شعبده باز فعالیت می کنند و متاسفانه در ممالک اسلامی نیز استفاده از حربه های جادویی کاربرد پیدا کرده است.

مولانا فاروقی، ایجاد نفرت و اختلاف در بین افراد و خانواده ها با استفاده از جادو را عملی شنیع توصیف کرد و ادامه داد: جدا کردن زن و مرد از یکدیگر و ایجاد محبت میان دو نامحرم در جامعه در نتیجه متوصل شدن به ترفندهای جادوگران قابل ملموس و مشاهده هستند. جادوگران معمولا با کمک شیاطین، مطالبی را به اشکال ناخوانا، مربع شکل و با اعداد مختلف و به صورت رمز نوشته و در اختیار مردم می گذارند. کمک گرفتن از چنین امراضی در دراز مدت باعث تغییر در حالات مخاطبان شده و چه بسا صدمات شدیدی را به جسم و روح ایشان وارد می سازد. بعضا حالتی به انسان دست می دهد که یک کار نکرده را کرده دانسته و استرس و هیجانات آسیب زا وی را در برمی گیرند.

این عالم شاخص اهل سنت خاطر نشان ساخت: در بدترین حالت یک عمل جادوگری به مخاطب حالت دیوانگی و جنون دست می دهد و ممکن است چیزهای خطرناکی را متصور شده و داد و فریاد بزند. طبق آیه قرآن از سحر و آموختن سحر به عنوان کفر یاد شده است. لذا باریتعالی به انسان ها هشدار می دهد که جادو نوعی، کفر عقیدتی می باشد و باید از این مسائل برحذر باشیم. وقتی در خانه ای ذکر و یاد خدا و تلاوت قرآن نباشد، آن خانه محل و جایگاه شیطان شده و افراد خانواده را به کارهای خلاف و زشت می کشاند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن