اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

بدحجابی زنان از نشانه های قیامت است

آوای سنت: استاد حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد تایباد از بد حجابی و پوشش بدن نمای زنان به عنوان یکی از علامات قیامت یاد کرد.

به گزارش آوای سنت، مفتی علی‌رضا رسولی در بیان برخی از علامات قیامت، با اشاره به فانی بودن سرای دنیا گفت: روز قیامت پایان مهلت استفاده از نعمت های الهی است، ولی کسی تاریخ وقوع قیامت را نمی‌داند. پیامبر صلی الله علیه و سلم از جبرئیل در مورد تاریخ قیامت پرسید و ایشان فرمود، قیامت علاماتی کوچک و بزرگ دارد، اما من هم از تاریخ آن اطلاع ندارم.

یکی از علائم صغرای قیامت این است که انسان‌ های فقیر به حدی ثروتمند می‌شوند که در ساختمان ‌سازی با دیگران پا به میدان رقابت می گذارند. در روایتی دیگر از کم شدن علم و آگاهی دینی به عنوان علامات قیامت یاد شده است. در این زمان برخی مردم، قرآن و نماز را درست نمی خوانند. بر اثر غفلت ها بلایای طبیعی مانند زلزله‌ ها زیاد شده و زمان هر روز فشرده تر می ‌شود. در همین زمان هم به وضوح می‌بینیم که عمرها مثل برق و باد می‌گذرند. بازارها به یکدیگر نزدیک شده و افزایش چشمگیری پیدا کرده اند.

مفتی رسولی، رواج فتنه‌ ها و درگیری‌ ها را مصداق دیگری از نزدیکی به قیامت توصیف کرد و افزود: قاتل نمی‌داند که چرا مرتکب قتل شده و مقتول نیز نمی داند که جرمش برای کشته شدن چیست. انسان ها نسبت به مال بخیل شده اند. ربا و شبه ربا در معاملات به اوج می رسند. صادق تکذیب و کاذب مورد تایید قرار می گیرد و صالحین از اجتماعات ترد شده و از بین می روند. آمده است که صحبت های شخص فاسق در امور عمومی ارزشمند به حساب می آید و مردم به خاطر در امان ماندن از شر فاسق از او پیروی می‌کنند.

بنابر روایات متعدد نزدیکی به قیامت دوره ظهور زنان بی‌حجاب و بدحجاب است. زنانی که لباس های بدن‌ نما می‌پوشند عامل ترویج فساد بوده و مردان را به راه های بد می کشانند. در این حال از بیماری های کشنده و مرگ های ناگهانی صحبت زیاد خواهد شد. همچنین دانشمندان از فرو رفتگی های پیوسته زمین خبر خواهند داد.

استاد حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد تایباد، دعای خالصانه و خاشعانه به درگاه خدای متعال را تنها شرط استجابت و برون رفت از مشکلات دانست و تاکید نمود: هر اتفاق خیر و هر حادثه ای که منجر به شر گردد تنها با اراده الهی ممکن می شود. اگر تمام انسان ها سبب خیر شده و بخواهند به فردی نفع برسانند بدون اراده باریتعالی امکان پذیر نخواهد شد و اگر با یکدیگر پیمان بسته و بخواهند کسی را از عرش به تخت بکشند تا مادامی که تقدیر آسمانی در آن نرفته باشد هیچ گزندی به شخص نخواهد رسید، زیرا که الله از شریک بی نیاز است.

مطابعت در دعا در پس از هر مناجات صفت مومن حقیقی است، پس دعا را به زمان مشکلات موکول نکنیم و دائما زبان را به به دعا و استغفار مشغول بداریم. اطمینان حاصل نماییم که خدای احد و واحد توانایی حل همه مشکلات را دارد. به هنگام نیایش و دعا، فکر و حواس را متوجه مسائل دنیوی نکنیم. نبی مکرم در این خصوص فرمایش می دارد، یقین بدانید دعایی که در آن قلب از خدا غافل باشد و ظاهرا بر زبان جاری شود، مقبول نخواهد بود.

این استاد اهل سنت خاطر نشان ساخت: حضرت زکریا علیه السلام تا هشتاد سالگی فرزندی از خود نداشت، آن زمان دعا کرد و از خدا خواست تا فرزندی را به ایشان هدیه کند و دعایش مستجاب گردید.

وعده باریتعالی است که هرگاه شخصی عزمش را جزم کرده و در طلب حاجاتش مصر باشد حتما مستجاب خواهد کرد، لیکن فراموش نکنیم دعای انسان زمانی مقبول واقع می شود که از حرام دوری کرده و به روش صالحین عمل کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن