اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

 برای بچه‌های آبی

آوای سنت :این روزها جمله «آب مایه حیات است.» بیش از هر زمانی در جنوب بلوچستان تفسیر می‌شود آن هم با جان سپردن کودکان جویای آب و داغدار شدن خانواده های بسیار. کودکانی که در پی آب‌اند یا غرق در آب می‌شوند یا طعمه گاندو.

✨آمارهای تکان‌دهنده از مرگ و قطع عضو کودکان جویای آب در جنوب بلوچستان خبر می‌دهد که صرفاً شده تیتر کانال‌ها و سایت‌های محلی تا کشوری. رسانه‌های معاند نیز که از کاه، کوه می‌سازند، هم در این مورد از کنار این کوه غم به سادگی عبور می‌کنند.

منبر جمعه که باید منبر همه شمول باشد هم جایش را داده به برخی از مسائل دین و سیاست. طوری که کم هستند منبرهایی که از آب و نان مردم بگویند و مرهمی باشند بر دردها، زخم‌ها و رنجهایشان.

✨فعالان به اصطلاح رسانه‌ای و اجتماعی منطقه هم در پیچ و خم اصطلاحات خود در جهت اظهار نظرهای آنچنانی در جهت توسعه منطقه مانده‌اند و در پی ارتقای سطح مسئولیت.

✨مسئولان بی لیاقتی که از مسئولیت فقط نام و نان دارند نه احساس مسئولیت. کاش در هفته دولت که از خدمات دولت رونمایی می‌شود، از پروژه‌های آبرسانی روستاهای فاقد آب نیز رونمایی می‌شد. کاش اندکی آن مسئولان خود را جای مردمی قرار می‌دادند که در حسرت داشتن آب سالم و کافی مانده‌اند.

✨برای تغییر وضع موجود «اولین قدم» تغییر خویشتن است. در جامعه‌ای که درد و رنج افراد آن جامعه درد و رنج آگاهان نباشد آن جامعه روی خوش نمی‌بیند. بیاییم برای مرهم شدن دردهای جامعه هم‌فکر، همکار و هم‌درد باشیم.

✍️ فضل اللهی (۵شهریور۹۹)

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن