اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

برکات استفاده بیشتر از نخبگان اهل سنت در مصدر سفارت

آوای سنت: بخشدار مرکزی چابهار، حضور بیشتری از اهل سنت بعنوان سفیر در کشورهای مطرح خارجی را به نفع کشور توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، شمسیه شیرخان زهی در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به این مطلب که در استفاده از ظرفیت و توانمندی بانوان بویژه در سیستان و بلوچستان طی یک دهه اخیر توجه مضاعفی صورت پذیرفته است، گفت: از سیستان و بلوچستان می توان بعنوان استان پیشرو در بکارگیری بانوان توانمند در پست های مدیریتی از جمله معاون استاندار، مدیر کل، فرماندار، بخشدار و روسای ادارات یاد کرد‌.

رفته رفته می بینیم که محدودیت ها درباره زنان به حداقل کاهش یافته و می طلبد بانوان نیز به تحصیلات عالی و حضور در اجتماع ادامه داده و به جزئی از ظرفیت های انسانی مناطق خود تبدیل شوند.

بانو شیرخان زهی با مهم خواندن لزوم روند رو به رشد در استفاده از ظرفیت‌های زنان در سایر استان های کشور نیز افزود: در دیداری که بزودی قرار است مقام معظم رهبری با علما، نخبگان، معتمدین و چهره‌های شاخص اهل‌سنت استان ما و احتمالا یکی دو استان دیگر داشته باشند، ایشان حضور سی درصدی بانوان در دیدار با ولی فقیه را تاکید نموده و حضور بانوان در نشست ها در بالاترین رده کشوری ‌را نقطه عطف دانستند. بنابراین نسبت به مشارکت بانوان در نشست ها اظهار خوشحالی نموده و از این نگاه و نگرش تقدیر کردند.

بخشدار مرکزی چابهار، داشتن صراحت لهجه را از فاکتورهای موفقیت بانوان بلوچ در تمامی زمینه ها دانست و اظهار داشت: اقوام بلوچ و خصوصا افراد تحصیلکرده تسلط بسیار خوبی به گویش فارسی در دیدار با مسئولین دارند و چنانچه که دیدیم خانم حمیرا ریگی سفیر سابق ایران در کشور برونوئی در نوبت سخنرانی خود در جریان دیدار نخبگان و علمای اهل سنت با رئیس‌جمهور که اخیرا در تهران برگزار شد، سخنان جالبی را بیان نمود که مورد توجه تمامی حضار قرار گرفت.

شمسیه شیرخوان زهی، حضور بیشتری از اهل سنت بعنوان سفیر در کشورهای مطرح خارجی را به نفع کشور توصیف کرد و خاطر نشان نمود: برداشت بنده از نشست نخبگان و علمای اهل سنت با رئیس جمهور این است که در فرایند پیش رو به ظرفیت نخبگان سنی مذهب توجه مضاعف صورت خواهد گرفت. برگزاری نخستین دیدار نخبگان و علمای اهل سنت با رئیس جمهور یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی بشمار می رود‌. دیداری که باعث شد تا علما و نخبگان اهل سنت در حاشیه نشست از یکدیگر به شناخت نسبی دست یافته و برای ارتباطات نزدیکتر تصمیم بگیرند.

این بانوی اهل سنت و کارشناس ارشد دانشگاه در پایان گفت: آن چه که در دیدار با رئیس جمهور مشاهده گردید، حضور بزرگان و افراد شاخص از مذاهب مختلف بود. لذا قطعا تکرار این اتفاق در سال های آینده موجبات ارتباط از نزدیک و بیشتر اهل سنت، تبادل اطلاعات، ایجاد فضای همدلی و همچنین منجر به بسترهای مطمئنی برای رشد و توسعه مناطق مختلف خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن