اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

برگزاری مراسم بزرگداشت رسول الله (ص) از وظایف همه ماست

آوای سنت: امام جمعه مسجد جامع امام زین العابدین چابهار با مهم شمردن برکات ماه ربیع الاول برگزاری جشن های میلاد نبی اکرم (ص) را مورد تایید و تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت مولوی عبدالرحمان ترنج زر طی گفتگویی به مناسبت در پیش بودن هفته وحدت و لزوم کاهش اختلاف بین مذاهب در میان دنیای اسلام گفت: مسلمانان زمانی برکفار پیروز می شوند که باهم وحدت اسلامی داشته باشند و از حب دنیا و تعصب و تفرقه پرهیزنمایند. یکی از توصیه های مهم نبی مکرم اسلام به امت خود همواره این بوده است که یهود ونصاری را دوست خود نپندارند وگرنه ضررخواهند کرد. اصالت پیروان یهود از همان زمان که به ایجاد فتنه و ناامنی رو آوردند، از بین نرفته است. یهود اسلام را خار چشم خود می داند، چرا که هیچ یک از توطئه های سران آنها نتیجه لازم را نداشته است.

وی دراین باره افزود: کشته شدن زن و بچه وجوانان مسلمانان درکشورهای اسلامی بخصوص در فلسطین ناشی از همین دوستی ها و مراوادت با یهود و نصاری است. امروز متاسفانه می بینیم که بعضی از کشورهای عربی به خاطر ترس از منافع خود و حب دنیا طرفدار آمریکا واسرائیل شده اند.

ایجاد ناامنی در خاورمیانه جزو نقشه های شوم دشمن است. آنها می آیند تا با دامن زدن به اختلافات از آب گل آلود ماهی بگیرند. اینها و حامیان اسرائیل جنایتکار که به بیت المقدس بی احترامی روا می دارد، در پیشگاه خالق یکتا پاسخگو خواهند بود.

مولوی ترنج زر ماه ربیع الاول را بزرگترین نعمت خدای متعال بر مومنان دانست و اظهار داشت: سرافرازی امت اسلامی به خاطر ذات پاک رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و سلم است. در زمان تولد ایشان، تغییراتی در محیط اطراف حاصل آمد که تاریخ آن زمان را متحول کرد.

دراین ماه مبارک و در طول ایام هفته وحدت مراسم جشن عید میلادالنبی صلی الله علیه وآله و سلم در مساجد، مدارس، منازل و در اکثر مناطق اهل سنت نشین گرفته می شود. وظیفه بزرگان دین است که هر چه بیشتر ازفضایل، برکات و معجزات وسیرت پیامبر صلی الله علیه و سلم برای نسل آینده بیان کنند تا جوانان امت اسلامی شکار دشمنان اسلام نشوند. لازم است است مراسمات این چنینی از قالب رسمی صرف، خارج شده و شکل مردمی تری به خود پیدا کنند تا آثار و ماندگاری بیشتری داشته باشند.

مولوی ترنج زر متذکر شد: نباید تحت تاثیر فتواهای تکفیریان ومعترضان قرار گرفت. آنها مراسم جشن وحدت را بدعت خوانده و حرام می دانند. ادعای آنان بر این است که جشن وحدت در زمان پیامبرصلی علیه وآله و سلم برگزار نمی شده است، حال آنکه همه ساله شبیه این گونه مراسمات تکریم و جشن ها را برای پاسداشت خدمات علما، طلاب واساتید خود ترتیب می دهند. آیا برای پاسداشت خدمات علما، گرفتن مراسم جایز است، ولی برای تعریف پیامبر صلی الله علیه و سلم بدعت وحرام می شود؟!!

امام جمعه مسجد جامع امام زین العابدین چابهار تاکید کرد: خداوند متعال در بیانات خود پیامبر صلی الله علیه و سلم را ستایش کرده و شان او را در مرتبه بلند قرار داده است. از این رو در بسیاری ممالک اسلامی مسلمانان جشن میلاد را برابر با فرهنگ خودشان برگزار می کنند.

دنیای اسلام شرایطی را تجربه می کند که دشمنان دین به خود اجازه می دهند تا آشکار به ساحت مقدس نبی مکرم توهین نمایند. دلیل اینکارشان سکوت سران کشورهای اسلامی است که این گونه بی احترامی را ندیده گرفته و واکنش قاطع و فوری نشان نمی دهند. باید به یاد داشته باشیم که شخصیت آن حضرت صلی الله علیه وآله وسلم تنها یکبار در تاریخ بشریت آمده است و ماموریتی را که به ثمر نشاند یک رسالت الهی و کاری بس دشوار بود. جشن میلاد در برخی مناطق کشور کمرنگ است که به فضل باریتعالی روزبه روز شاهد همه گیر شدن این گونه مراسمات و جشن ها برای تعریف از مقام و شخصیت والای پیامبراکرم صلی الله علیه و سلم خواهیم بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن