اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

بنیان خانواده یکی از با ارزش‌ترین بنیادهاست

آوای سنت : ماموستا امجد قضایی با بیان اینکه خانواده برای پرورش و تربیت فرزندان از آن به عنوان اولین دانشگاه اسم برده اند؛ عنوان کرد: بدون شک هیچ چیز به اندازه‌ی داشتن خانواده‌ای سالم در زندگی امروز ما مهم نیست، در تمامی جوامع و ادیان مختلف همیشه به خانواده بهای خاصی داده شده است. لذا محیط گرم خانواده مکان مطمئن و فضای معنوی سازی برای تربیت فرزندان آینده است تا پرچمدار عزت این آب و خاک و احسان جاریه و آثار باقیه برای پدر و مادر شوند.

ماموستا امجد قضایی امام جمعه موقت شهرستان دیواندره در نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت همگی به رعایت تقوا و آرزوی صحت و سلامتی برای مقام معظم رهبری، اظهار داشت: تکریم بازنشستگان همراه با خدمات مناسب را از اولویتهای نخست کارکنان سازمان تامین اجماعی اعلام کرد و افزود: برخورداری از خدمات ویژه و مطلوب از حقوق طبیعی این قشر زحمت کشیده است؛ زیرا پیامبر (ص) می فرماید: یکی از صُوَر تکریم و تقدیس ذات اقدس الهی، احترام و تجلیل سالخورده مسلمان است» و نیز فرمود: کسی که پیر مسلمانی را تجلیل نماید، خداوند او را از ترس روز قیامت ایمن می دارد».

ماموستا قضایی با تبریک ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان، اظهار کرد: اساس قانون گذاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آیین مقدس اسلام است پس هر قانونی که وضع شود از طرف نمایندگان مجلس در زیر نظر کارشناسان دینی و فقه ها و حقوقدانان شورای نگهبان است که در اصل ۹۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی به آن اشاره شده است و زمانیکه قانونی وضع شد در اختیار شورای نگهبان قرار می گیرد تا باز نگری شود تا با دین مغایرت نداشته باشد.

امام جمعه موقت دیواندره با اشاره به روز خانواده عنوان کرد: بدون شک هیچ چیز به اندازه‌ی داشتن خانواده‌ای سالم در زندگی امروز ما مهم نیست. در تمامی جوامع و ادیان مختلف همیشه به خانواده بهای خاصی داده شده است. بنیان خانواده یکی از با ارزش‌ترین بنیادهاست.

وی با بیان اینکه خانواده برای پرورش و تربیت فرزندان از آن به عنوان اولین دانشگاه اسم برده اند، خاطرنشان کرد: ما مسلمانان نسبت به فرزندانمان باید احساس مسئولیت داشته باشیم، و از همان کودکی تحت تربیت صحیح اسلامی قرار بگیرد و دقت بنماییم که تا فرزندانمان ارزش های اخلاقی و دینی را به خوبی یاد بگیرند.

امام جمعه موقت دیواندره اضافه کرد: پیامبر (ص) می فرماید: بعد از مردن سه چیز باقی است صدقه جاریه ، علم نافع ، و اولاد صالح؛ لذا محیط گرم خانواده مکان مطمئن و فضای معنوی سازی برای تربیت فرزندان آینده است تا پرچمدار عزت این آب و خاک و احسان جاریه و آثار باقیه برای پدر و مادر شوند.

ماموستا قضایی در بخش دیگر از خطبه های خود به تقوا اشاره کرد و افزود: تقوا یک اصطلاح اخلاقی است به این معنی خودداری و انجام کارهای امر شده از طرف خدا و دوری از منهیات، خدای سبحان در قرآن کریم می فرماید: شرط نجات پیدا کردن از آتش جهنم و قبول شدن اعمال انسان تقوا است پس ضرورت دارد ما مسلمانان هر کس در شغل و سمت خویش تقوا در نظر بگیرد.

خطیب موقت جمعه دیواندره در پایان گفت: انسان با مردن به دنیای دیگری قدم می گذارد و به نام تولد دوم از آن نام برده شده است مردن برای همه خوشایند نیست مرگ فقط برای کسانی خوشایند است که رضایت حق را کسب کرده باشند و توشه ای برای آخرت خود اندوخته باشند در سوره ملک آیه ۱و ۲ می فرماید: پربرکت و زوال ناپذیر است کس که حکومت دنیا در اختیار اوست و قادر بر همه چیز است و او کسی جز خدا نیست و اوست که مرگ و زندگی را آفریده است؛ ای کسی که خطا می کنی من در دنیا به تو هشدار می دهم و تو را از عذاب خود می ترسانم. خدا می فرماید: من مهربان هستم و این امر باعث شده است که تو را فوراً مجازات نمی کنم و اگر قرار باشد تو را عذاب کنم هیچ کس نمی تواند تورا نجات دهد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن