اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

تاکید بر تربیت دینی فرزندان

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت گرگان تعالیم دینی فرزندان را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، بهرام آخوند مهربخش در گفتگو با خبرنگار ما عید سعید فطر را روز دربافت پاداش از درگاه باریتعالی در پایان ماه مبارک رمضان عنوان نمود و گفت: این روزی است که در آن همه امت مسلمان در اقصی نقاط جهان به درگاه خدای متعال دعا کرده و طلب مغفرت و عافیت می کنند. امسال و در هر سال تک تک کسانی که انتظار رمضان را کشیده و در مدت آن به عبادت و بندگی اهتمام می ورزند بدون شک در نزد خالق یکتا بخشیده شده و جزو برگزیده شدگان بشمار خواهند رفت.

آخوند مهربخش با تاکید بر انجام صله رحم در ایام عید فطر افزود: متاسفانه در سال های گذشته بیماری کرونا باعث شد تا امت مسلمان به دلیل لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی آن طور که باید و شاید نتوانند به دیدار یکدیگر بروند، گرچه اکنون نیز بیماری کرونا به شکل کامل ریشه کن نشده، اما فرصت خوبی است تا سنت حسنه صله رحم را مجددا احیا نموده و در این جشن بزرگ اسلامی به دیدار بستگان، آشنایان و سایر دوستان بشتابیم. خصوصا دیدار از بیماران و دعای خیر برای شفای آنها را فرض دانسته و با اینکار دل افراد بیمار را شاد کنیم.

امام جمعه مسجد جامع امام ابوحنیفه ( ره) گرگان گفت: اکنون که ماه مبارک رمضان را پشت سر گذاشتیم در ابتدای ماه شوال بسر می بریم. ماهی که در آن نبی اکرم اسلام شش روز از ایام را به روزه داری می پرداخت. روزه ماه رمضان بر همه کسانی که از سلامت جسم برخوردار می باشند، فرض به حساب می آید. توفیقات الهی باعث گردید تا این ضیافت باشکوه را به خوبی پشت سر بگذاریم، لیکن توصیه بر این است که روزه را فراموش نکنیم و به انجام هر عملی که طریقه نورانی رسول گرامی اسلام در آن قرار گرفته باشد، جدیت و پایبندی نشان دهیم.

آخوند مهر بخش لازمه دینداری را استمرار در بندگی خواند و اظهار داشت: فرضیات را تنها نباید در ماه رمضان جدی بگیریم و بلکه در ادامه نیز تابع اوامر الله و نبی مکرم باشیم. افتخار امت مسلمان به این است که بندگی خدای متعال را به صورت اکمل به انجام برسانند. رمضان ماه ضیافت الله است، اما ماه های دیگر هم پاداش های خودشان را دارند، لذا اگر کسی در ماه شوال روزه بگیرد ثواب یکسال روزه به وی داده خواهد شد.

این عالم اهل ‌سنت خاطر نشان کرد: در شرایطی که شبکه های ناشناخته مجازی افکار فرزندان ما را به خود سرگرم کرده اند، می طلبد تا والدین جدیت مضاعفی در خصوص تعلیم و تربیت اسلامی ایشان بخرج دهند. وابستگی به فضای مجازی می تواند امور زندگی عادی را مختل کرده و فرزندان ما را با تعالیم اسلامی بیگانه کند. در این راستا محافل مذهبی زیادی تعلیمات دینی و قرآن را برای دانش آموزان سنین مختلف برنامه ریزی می کنند. والدین می بایست برای این امر مقدس وقت کافی گذاشته و ضمن همراهی کردن کودکان شان به این کلاس ها خود نیز از تعلیمات ارائه شده بهره کافی را ببرند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن