اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

تلاش های مجدانه علما در تربیت طلاب علوم دینی

آوای سنت: امام جمعه قره بولاغ برگزاری مراسم های فارغ التحصیلی را مرهون تلاش های اساتید و مدرسین حوزه های علمیه دانست‌.

به گزارش آوای سنت، امجد آخوند نظری در سخنرانی مراسم همایش پایان دوره دانش آموختگی نهمین دوره طلاب مدرسه دینی عرفانیه دشتک علیا از توابع جرگلان با استناد به آیه قرآن کریم، دنیا را محل گذر و آخرت را موطن اصلی و سرای باقی انسان ها خواند و گفت: اطاعت از اوامر باریتعالی و پیوستن به اهل توحید، معرفت و عرفان از مشخصه کسانی است که در روی زمین به خلیفه الله مشهور می باشند. توحیدی واقعی بودن، در پیش گرفتن طریقه معرفت و زندگی عرفانی ارتباط دائمی با مراکز دینی و حوزه های علمیه را طلب می کند.

همچنین فهم علم، باور شریعت الهی و عمل به مبانی و احکام با اخلاق مداری دینی وظایفی هستند که حاصل آنها میوه عمر را رقم می زند.

وی افزود: برقرازی صفا و صمیمیت در سایه امنیت و اسایش مرهون تلاش و زحمات علمای ارزشمند، خیرین دیندار و اهتمام مردم مومن و مسلمان می باشد که حاصل همه این دستاوردها برگزاری مراسم های فارغ‌التحصیلی در مناطق مختلف را شامل می شود. همه علمای ربانی چراغ راهنمای دین بوده و به عنوان سفیران باریتعالی برگزیده شده اند. فراموش نکنیم که موفقیت های امروز نتیجه پیروی از روش گذشتگان است که ما را به توفیقات مهمی نائل می سازد.

آخوند نظری، اساتید و مدرسین حوزه های دینی را سند متصل در مقوله دین دانست و تاکید کرد: جانشینان نبی مکرم اسلام و ستون های دین مبین به اهل تحقیق و علاقمندان به مطالعه متصل می باشند، لذا اگر اساتید نبودند چه بسا در امر دین به برداشت های شخصی و ناکافی بسنده می شد. پس بسیار مهم است که یک طلبه دینی از محضر کدام استاد برجسته و حوزه علمیه شاخص فارغ التحصیل می شود. بی تردید آنچه که ما آن را به نام علم شناخته و یاد می گیریم با حفظ مکارم اخلاقی و آداب از اصول و روش نورانی رسول اکرم صلی الله علیه واله وسلم متصل بوده و سرچشمه می گیرد.

امام جمعه اهل سنت قره بلاغ استقبال علمای مناطق مختلف از مراسم فارغ‌التحصیلی حوزه های علمیه را نشانه مقبولیت آنها در یک مجموعه بزرگ برشمرد و اظهار داشت: علم در اسلام جایگاه رفیعی دارد و به یادگیری آن در مورد خود و فرزندان اشارات بسیاری شده است. علوم دینی بزرگترین مشکلات دنیوی را به آسانی حل و رفع می کنند و کیمیا ترین سخنان در شرعیت نبوی یافت می‌شوند. سنگ بنای زیست های فردی و اجتماعی را بر مبنای دین پیش ببریم تا مسائل لاینحل وارد زندگی ها نشوند.

عالم به علم شدن افتخاری بزرگ در زندگی به حساب می آید. مقام آدمیت به این مفهوم نیست که طالب دنیا نباشیم. چنانکه که می بینیم علمای صنعت کار ضمن پرداختن به دنیا از دین نیز غفلت و کوتاهی نمی ورزند و دنیا و دین با هم در تضاد قرار ندارند.

آخوند نظری همچنین عنوان نمود: افراد صالح مال پاک طلب می کنند و کسی صالح خواهد بود که از علم دین به دور نباشد. تا حد ممکن قوانین شریعت دین را در زندگی پیاده کنیم. احترام و اعتبار حقیقی را تنها می توان در زیر پرچم اسلام پیدا کرد. واقع بینی و درک حقایق، بزرگی علم را به اثبات می رساند. شناخت نسبت به موت، زندگی در عالم ناشناخته و دیگر حقایق مانند میزان اعمال، پل صراط، وجود بهشت و جهنم تنها با علم ممکن می شوند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن