اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

توهین به مقدسات اسلامی عملی غیر انسانی و خیانت است

آوای سنت: مدیر حوزه علمیه اسدیه، توهین به مقدسات مسلمانان را عملی غیر انسانی و نهایت خباثت دانست.

به گزارش آوای سنت، مولانا سید احمد عبداللهی در واکنش به رخداد توهین به قرآن کریم که اخیرا توسط یک پناهنده عراقی در کشور سوئد انجام گرفت، گفت: هر زمانی که به قرآن اهانتی می‌شود، مسلمانان در سراسر جهان از خود عکس العمل نشان می‌دهند. این اهانت‌ ها باعث بیداری و هوشیاری بیشتر مسلمانان و فرزندان مسلمین می شود. اهانت به قرآن تحت عنوان آزادی بیان، ادعایی مضحک و مسخره است. آیا می توان با آزادی بیان به دیگران را مورد توهین و ناسزا قرار داد! در همین عصر ما بیشمار نویسنده کتاب هایشان را در معرض دید مردم گذاشته اند و آیا می توان به بهانه آزادی بیان کتب لیشان را به آتش کشید.

این عمل زشت و پست و دور از انسانیت که هیچ سنخیتی با آزادی بیان ندارد، از نظر ما محکوم و مردود است.

مولانا عبداللهی اظهار داشت: قرآن در سینه میلیون‌ ها نفر از امت مسلمان قرار دارد، اگر دشمن تمام نسخ قرآن را نیز از بین ببرد، باز هم نمی تواند آیات را از سینه ها بردارد. به قرآن احترام گذاشته و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم. از خواب غفلت بیدار شویم. قرآن را تلاوت و به مفاهیم آن عمل کنیم. سوره ها را به فرزندان خود آموزش دهیم و به اهل شرک و بت پرستی بفهمانیم که دنیا دار مکافات می باشد و به دلیل توهین هایی که انجام می دهند و همچنین حامیان شان توسط خدای متعال به اشد مجازت خواهند رسید.

مدیر حوزه علمیه اسدیه در پاسخ به این پرسش که چه انگیزه‌ای باعث اهانت به قرآن از سوی عوامل وابسته به غرب می‌شود، یادآور شد: در این عصر، سرعت گرایش مردم در قاره سبز و قاره های دور به محافل قرآنی و تحقیق در این باره سرعت پیدا کرده و هر روز بر تعداد پیروان کتاب الهی و خاتم الانبیا افزوده می‌شود. جسارت به قرآن در یک مکان عمومی مشرف به مسجد نهایت خباثت است. ما آنها را معتقد به هیچ کتاب آسمانی نمی‌دانیم!

اگر عوامل پیدا و پنهان این حرکت ها به تورات و انجیل اعتقاد می‌داشتند، هرگز به کتاب و پیامبر مسلمانان توهین نمی کردند. تورات و انجیل یکدیگر را ظاهرا تصدیق می کنند، ولی در اصل قرآن را باید مطالعه می‌کردند. کتاب الله پیروانش را از دشنام دادن به مشرکین و کسانی که غیرالله را عبادت می کنند، برحذر می دارد.

مولانا عبداللهی تاکید کرد: قرآن همان کتاب معجزه است که چهارده قرن پیش جهان را به مبارزه طلبید و اعلام کرد که اگر جن و انس همه با هم جمع بشوند که مانند قرآن بیاورند، نخواهند توانست. قرآن در اوج فصاحت و بلاغت است و از غیب خبر می‌دهد. اینکه می ‌بینیم سالانه میلیون‌ ها انسان با هزینه هنگفت به سرزمین وحی مشرف می‌شوند، به برکت آموزه‌ های قرآن است. به برکت کلام خداوند، آنها که ذلیل‌ خوانده می شدند، عزت پیدا کردند. برده‌ها، غلام‌ها و سیاه پوست‌ ها که مقامی پست داشتند مانند سایر اهل علم و ایمان به زمره اشرف مخلوقات در آمدند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن