اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

توهین سوئد به قران پیروی از دشمنی یهود با اسلام است

آوای سنت: یک فعال اهل سنت مکاتب دانش آموزی، اقدام دولت سوئد در توهین به مقدسات اسلامی را سیاست پیروی از فتنه یهود توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، ماموستا عبدالسلام ثنایی در گفتگو با خبرنگار ما با محکوم کردن اقدام دولت سوئد در صدور مجوز هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم گفت: به نظر می رسد دولت سوئد برنامه بلند مدتی را برای جریحه دار کردن احساسات دنیای اسلام طرح ریزی کرده و توجهی به توصیه ها و واکنش های حکام سرزمین های اسلامی ندارد. چندی پیش قرآن سوزی در مقابل یک مسجد از سوی حقوق بشر سازمان ملل محکوم شده بود و به نظر می رسید این یک پیام واضح از سوی کشورهای اسلامی و جامعه جهانی منهای چند کشور اروپایی به دولت سوئد باشد، اما دیدیم که آنها رویه سابق را در پیش گرفته و با محکومیت در روی کاغذ متنبه نخواهند شد.

ماموستا ثنایی بهترین واکنش به حمایت دولت سوئد از هتک حرمت به قرآن کریم را تحریم کالاها و تولیدات این کشور از سوی مجموعه کشورهای اسلامی دانست و افزود: دولتمردان سوئد ثابت کرده اند که گوش شنوایی برای شنیدن هشدارها ندارند و اگر با آنها برخورد صورت نگیرد شاهد انجام یک مراسم مشابه دیگر نیز خواهیم بود. آنها از فتنه یهود پیروی می کنند و اهمیتی به احساسات دنیای اسلام در قبال توهین به مقدسات اسلامی نمی دهند. قرآن کتاب هدایت و راهنمای بشریت و کلام الله است و هر کسی که خودش را از نوع بشر می داند باید به کلام الهی احترام بگذارد.

امروز امت مسلمان منتظر واکنش قاطع از سوی دولتمردان خود می باشند. همه ما در حمایت از قرآن مسئول قرار داده شده ایم و دولتمردان که ابزارهای لازم را در اختیار دارند می توانند با اعمال تحریم کالاها درس خوبی به جسارت ها و توهین های اخیر بدهند.

این فعال مکاتب دانش آموزی یکی از درس های مهم واقعه کربلا را آزاد اندیشی از دیدگاه قرآن کریم توصیف کرد و ادامه داد: آزاد بودن از نگاه دشمنان دین خدا به معنای زیرپا گذاشتن عقاید میلیون ها مسلمان در سراسر عالم هستی است. خدای متعال انسان را آزاد آفریده تا بر اساس شرع و آیین اسلامی و در کمال آسایش و امنیت برخوردار از نعمت های الهی زندگی را به سامان برساند. لذا هر کس که از این آیین پیروی نکند در شریعت محمدی جای ندارد و از ملتی که به از نبی خدا پیروی نمی کند، نباید انتظار تبیین آزادی و آزاد اندیشی به شیوه قرآنی داشت.

ماموستا ثنایی، اندیشه های امام حسین رضی الله عنه به مسئله آزاد اندیشی را عدم سرسپردگی به حکومت های خودکامه برشمرد و تسریخ ساخت: امام حسین اگر به دنبال مال و جایگاه بود می توانست از میانه راه و در زمانی که خبر شهادت مسلم ابن عقیل را شنید، آهنگ بازگشت به سوی مکه را در پیش بگیرد، ولی رفت تا از لکه دار شدن اسلام در اقصی نقاط جلوگیری کند. در زمان ایشان بسیاری از سرزمین ها به جرگه سرزمین های اسلامی پیوسته بودند و وسعت دنیای اسلام از فرامرزها عبور می کرد.

بدون شک یزید که از حکومت داری چیزی جز راحت طلبی و گرفتن بیعت از بزرگان نمی دانست، شایسته حکومت داری بر سرزمین های بزرگ اسلامی نبود. امام حسین این پیام را در تاریخ ثبت کرد که با زور شمشیر نمی توان مردم را به اطاعت در آورد. نبی خدا نیز با قوه زور مردم را به سوی یکتا پرستی دعوت نکرد، بلکه با حلم و بردباری به دعوت رسالت دعوت ادامه داد و منشا خیر برای نسل بشریت شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن