اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

تیشه فضای مجازی بر بنیان خانواده ها

آوای سنت: عالم اهل سنت جنوب کشور آسیب های فضای مجازی را باعث وارد شدن صدمه به روح و جسم نسل در حال رشد خواند.

به گزارش آوای سنت، سید حسن توانا استفاده نابجا از فضای مجازی را باعث اشاعه فرهنگ فساد و بی بند و باری روزافزون در جوامع اسلامی خواند و گفت: رقم قابل توجهی از جوانان مسلمان به دلایل مختلف به لایه های ناشناخته فضای مجازی ورود کرده و می کوشند تا با هر هنجار و ناهنجاری آشنا شوند.

کسانی هستند که با وجود مسلمان بودن و پایبندی به نماز و احکام از سوی دیگر فساد را به محیط پیرامون خود ترویج می‌دهند. آنها نماز می خوانند، روزه می‌گیرند و اخلاق نیکو دارند، اما لذت های دنیوی را نیز برای خود لازم دانسته و با این استدلال که دین و دنیا هر دو نیاز بشر هستند، اقدام به پخش فیلم های غیر اخلاقی و ضد اخلاقی در فضای مجازی می کنند.

وی اشاعه فرهنگ فساد و تباهی در جامعه به بهانه نیاز روح و جسم به لذت ها و خواهشات نفسانی در عین دینداری را محصول کم توجهی به امر به معروف و نهی از منکر در سرزمین های اسلامی دانست و افزود: برخی از جوانان پخش فیلم های مبتذل و ارسال محتوای این محصولات به کاربران را موضوعی عادی و معمولی تلقی کرده و از نتایج زیانبار آن اطلاع کافی ندارند.

کسی که در سن نوجوانی فیلم مبتذل می بیند، مطمئنا به مرور زمان دچار صدمات روحی و جسمی شدیدی خواهد شد. مشکلاتی که جبران آن در ادامه بسختی امکان پذیر خواهد بود.

شیخ توانا اظهار داشت: خدای متعال انسان را موجودی دارای عواطف و احساسات متغییر خلق کرده است. بشر ذاتا در نتبجه برخورد با حوادث مختلف زندگی تجربه کسب کرده و به بلوغ جسمی می رسد.. هر شخصی بسته به محیطی که در آن رشد می کند و نوع فرهنگ غالب در خانواده پرورش میابد. تعدادی از ما مسائل را در درون خود تجربه و تحلیل می کنیم و گروهی دیگر ترجیح می دهند که برون گرا باشند.

فضای مجازی محیطی وسیع برای شناخت از دانستنی های دنیای پهناور است، اما فرزندان ما اکثرا به جنبه احساسی و سرگرمی آن گرایش پیدا کرده و از دیگر فوایدش غافل می شوند.

مدیر دارالعلوم امام نووی گوده با یادآوری این مطلب که در گذشته راجع به زنای جنسی و طلاق عاطفی صحبت های زیادی از طریق تریبون مختلف و رسانه های جمعی بیان شده است، عنوان نمود: متاسفانه ازدیاد این دو عامل محصول بیخبری والدین از مشغولیت های فرزند شان در فضای مجازی و غفلت ایشان به فرایض دینی می باشد.

با کمال تاسف ذهن شمار زیادی از مخاطبین زن و مرد در جامعه معطوف به مسائل جنسی و شهوانی شده است. کسانی که به فرهنگ های مبتذل خو گرفته و بی بندوباری را آزادی معنی می کنند، در ابتدا اینگونه نبوده اند، آنها به تدریج از افکار و عقاید مسموم عده ای به اصطلاح آزاد اندیش که در فضای مجازی فعال هستند، الهام گرفته و در مراودات با افراد مختلف و در انظار عمومی موازین شرعی و اخلاقی را نادیده می گیرند

شیخ توانا تاکید ورزید: عدم کنترل رفتارهای فرزندان در شرایط کنونی که دسترسی به فیلم های مبتذل آسان شده است، آنها را به سراشیبی سقوط اخلاقی و پرتگاه انحراف می کشاند. گوشه گیری غیر طبیعی فرزند را جدی بگیریم و با وی درباره خطراتی که او را در معرض تهدید و آسیب قرار می دهند گفتگو کنیم. فرزند ما ممکن است که به ظاهر با جمع خانواده در حال زندگی بوده و علاقه اش چیزهایی فراتر از محیط درون خانه باشد.
او با آنکه تا رسیدن به سن ازدواح تحت مراقبت والدینش است، ولی به خاطر خارج شدن از روزمرگی احتیاج دارد تا با افراد بیشتری در ارتباط باشد. در این زمان والدین می‌توانند مشاور خوبی برای اولاد خود باشند.

از اینترنت می توان در ابعاد مختلف و گوناگون بهره مند شد، اما کودکان به جنبه های بازی و نوجوانان جنبه های سرگرم کننده آن تمایل دارند. در این میان فیلم هایی ضد اخلاقی و مروج فساد تهدیدی جدی برای آینده آنها به حساب می آید. خدای متعال در قرآن کریم مروجین فساد را اینگونه خطاب قرار می دهد، به درستی کسانی که افعال فاحشه گری را در میان ایمان داران گسترش می بخشند، برای شان عذابی دردناک در این دنیا و در سرای باقی تدارک دیده شده است.

این عالم اهل سنت خاطر نشان ساخت: از امکانی که برای راحتی و آسایش ما تولید شده است، جهت ترویج فساد و برهم زدن آرامش زندگی دیگران استفاده نکنیم. برنامه های دینی و آموزشی زیادی هستند که نشر آنها می تواند برای مخاطبان سودمند باشد. مطلب مفیدی را می توان نشر داد که دلسردی و ناامیدی را از زندگی ها برچیده و سبب هدایت افرادی می شوند که در گذشته از زندگی معنوی غافل بوده اند، پس به عنوان یک فرد زمینه ساز کارهای خیر شده و نام نیک از خود برجای بگذاریم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن