اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

جامعه اهل سنت گیلان با آگاهی کامل در انتخابات شرکت می‌کنند

آوای سنت : مدیر مدرسه علمیه اهل سنت محمدیه تالش با اشاره به مشکلات جامعه امروز گفت: علمای اهل سنت نسبت به این مشکلات بی تفاوت نیستند بلکه آنها بیش از پیش احساس مسئولیت کرده و در آگاهی کامل با نظام همراهی و همکاری دارند و در انتخابات شرکت می کنند.

افندی “عزت شیخ” روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه مشکلات کشور با ثبات در نظام و در سایه قوانین و آرامش سیاسی و اجتماعی حل خواهد شد ، افزود: علما در طول سالهایی که از عمر پربرکت انقلاب اسلامی ایران می گذرد، انتخابات را تنها مسیر تحول دانسته و به عنوان یک وظیفه و تکلیف به آن نگاه می کنند.

وی با اشاره به اهمیت نقش علما و نخبگان در انتخابات اظهار کرد: علما با بیدار کردن جامعه در مقابل تبلیغات سوء دشمنان تاثیر بسیار زیادی در روشنگری اجتماعی خواهند داشت. علمای تالش و گیلان نیز قطعا جهت هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات و برای آوردن مردم پای صندوق های رای رهنمودهایی داشته و دارند . آنها برای جلب مشارکت مردمی همواره در میدان حاضر بوده و مردم را برای شرکت در انتخابات ترغیب خواهند کرد.

مدیر مدرسه علمیه اهل سنت محمدیه تالش انتخابات را یک وظیفه و تکلیف برای همه اقشار جامعه با هر نوع باور دینی دانست و اضافه کرد : همه باید انتخابات پای صندوق های رای حاضر باشند و عالمان اهل سنت نیز تلاش خواهند کرد تا مردم جامعه را به سمت انتخاب صحیح راهنمایی و شرکت حداکثری در انتخابات سوق دهند.

به گفته شیخ، برای حفظ نظام و کشور می بایست معضلات و مشکلات حل شود و کشور در مسیر صحیح حرکت کند و مردم نباید تحت تاثیر تبلیغات سوء دشمنان قرار گیرند چراکه مشکلات در همه جوامع بشری وجود دارد و حل این معضلات با روش صحیح امکان پذیر خواهد بود.

وی حضور مردم در انتخابات را یک اصل دانست و گفت: دشمنان در این فکر هستند که مردم را از صندوق های رای دور کنند اما مردم با شرکت گسترده در انتخابات موجبات سربلندی ایران اسلامی را فراهم کرده و با آمدن به پای صندوق‌های رای، فردی صالح و اصلح را انتخاب می کنند.

مدیر مدرسه علمیه اهل سنت محمدیه تالش با تاکید بر اینکه انتخابات مسئله‌ای ملی و فرا اعتقادی است، افزود: انتخابات یک رویداد مهم است که مردم با انتخاب فرد اصلح در آن سرنوشت کشور رقم می زنند. دشمنان بیرونی ایران همواره به دنبال تضعیف نظام اسلامی ایران هستند و در این تضعیف مطامعی دارند که می خواهند به آن برسند اما مردم با حضور حدکثری در انتخابات توطئه آنها را نابود خواهند کرد .

شیخ گفت: انتخابات امری ملی، مشخص ، مبرهن و روشن است و حضور مردم در آن ضروری امی باشد، قطعا بدون برگزاری انتخابات کارها به سامان نخواهد شد و ما در داخل کشور با مشکل روبرو می شویم و مورد سوء استفاده دشمنان قرار می‌گیریم .

وی بر نقش نخبگان در روشن‌سازی مردم از توطئه دشمنان اشاره کرد و افزود: امروز بیش از هر زمان دیگر دشمنان می خواهند با تبلیغات سوء ناامیدی را در جامعه عمیق کرده و روحیات مردم را تضعیف کنند، زیرا با این کار مسئله انتخابات را زیر سوال خواهند برد که از بزرگ ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می شود.

مدیر مدرسه علمیه اهل سنت محمدیه تالش اظهار داشت: علمای اهل سنت از ابتدای انقلاب با نظام اسلامی و جمهوریت انقلاب همراه بوده و هستند. شاید جایی حرفی و انتقادی داشته باشند اما در اصل موضوع که حفظ انقلاب و نظام و حل مشکلات است اتفاق نظر دارند .

جامعه اهل سنت تالش عموما در غرب استان گیلان ساکن هستند و در حال حاضر حدود ۳۶ درصد شهرستان آستارا ، ۵۰ درصد شهرستان هشتپر و ۷۰ درصد شهرستان رضوانشهر را مسلمانان اهل سنت تشکیل می دهند .

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن