اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

جمهوری اسلامی ایران خدمات زیادی در کردستان انجام داده است

آوای سنت : امام جمعه موقت سنندج گفت: جمهوری اسلامی ایران خدمات زیادی در بخش‌های مختلف استان انجام داده است و باید قدردان این تلاش‌ها بود.

ماموستا سید محسن حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: به واسطه تلاش و خدمات نظام اسلامی، اکنون بسیاری از روستاهای کردستان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل است و بزودی پایان گازرسانی به روستاها اعلام خواهد شد.

وی یکی از خدمات دولت سیزدهم در استان را افتتاح راه آهن همدان – سنندج عنوان کرد و افزود: خدمات نظام اسلامی به کردستان قابل تقدیر است اما به واسطه عملکرد ضعیف برخی مسئولان، این خدمات به خوبی دیده نشده است.

امام جمعه موقت سنندج بر لزوم تلاش دولت و دستگاه‌های مختلف برای رفع مشکلات مردم و فراهم کردن زمینه اشتغال و ازدواج جوانان تاکید کرد.

ماموستا حسینی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: بهترین افراد از امت پیامبر(ص) ایمانداران واقعی هستند، یعنی کسانی که در کنار اعلام ایمان به خدا، عمل صالح نیز دارند.

وی با بیان اینکه شان ایمانداران واقعی از ملائکه بالاتر است، ادامه داد: انسان‌های ایماندار دارای قلبی پاک و سلیم هستند و از تکرار خطا اجتناب می‌کنند.

خطیب جمعه موقت سنندج از مردم خواست در مراسم شب‌های احیا و معراج در ماه رجب شرکت کنند و افزود: امیدواریم با توجه بیشتر مردم به معنویات، شاهد جامعه‌ای به دور از آسیب‌های اجتماعی باشیم.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن