اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

حج کلاس تبیین فلسفه تاریخ و مدرسه توحید، نبوت و معاد است

آوای سنت : خطیب نماز جمعه اهل سنت گهردو سیریک بیان کرد:به طور کلی حج دوره ى تبیین نظری و عملی اسلام و کلاس فلسفه تاریخ و مدرسه توحید، نبوت و معا است .

شیخ علی ماهی گیر،خطیب اهل سنت گهردو در گفتگویی با اشاره به موسمات ماه ذی الحجه و فضیلت این ماه گفت:در موسوم حج و بویژه ایام پرفضیلت ذی الحجه قرار داریم که برای همه مسلمانان اعم از زائران بیت الله الحرام و سایر مسلمانان در اطراف و اکناف جهان دارای اهمیت و فضیلت هست و روز عید قربان و نماز عید یکی از روزهای تبلور ایمان، امید سرور و شادی است.

وی افزود:به طور کلی حج دوره ى تبیین نظری و عملی اسلام و کلاس فلسفه تاریخ و مدرسه توحید، نبوت و معا است و شعائر و مناسک مختلف آن هر یک دنیایی از فلسفه و اسرار دارد که چهره های زیادی در طول تاریخ نسبت به تبیین آن اهتمام داشته اند.

عالم اهل سنت هرمزگان بیان کرد:از یک نظر، تجمع آحاد مسلمین فارغ از رنگ، نژاد، قومیت، زبان، کشور، جغرافیا، مذهب و … در لباس واحد حول قبله واحد، مانور بی نظیر وحدت، همدلی و یکرنگی اسلامی و نماد و تجلی برابری، برادری، الفت اسلامی و توحید است.

وی تاکید کرد:در میقات که نماد آخر خط حلّ و آخر دنیاست باید از تعلقات دنیوی آزاد شد، احرام در میقات نماد لباس دنیا را ریختن و لباس آخرت را پوشیدن است مدرسه معاد شناسی است طوری که بسیاری از حلال ها را انسان بر خود حرام می کند که درس بندگی و طاعت است، زن و مرد از هم بیگانه می شوند، کسی نمی تواند لباس دنیای خودش را بپوشد، تاج پادشاهی، درجات علمی، نظامی، لباس صنف همه و همه زمین نهاده می شوند یکرنگ و یک صدا تلبیه گویان به سوی قبله واحد رهسپار می گردند

شیخ ماهیگیر بیان داشت:این روز نماد رستاخیز مردگان و معاد، طواف مدرسه توحید ،دور خدا گشتن است، سعی در صفا و مروه سعی و تلاش جمعی برای حیات طیبه است سعی زن است، سعی فرزند است، سعی و تلاش خانواده است، وقوف در عرفات نماد وقوف قیامت أست ،معرفت و خداشناسی است ،مشعر نیز و منا رسیدن به آرزوی دیرینه است ،آرزوی زمین زدن شیطان و سربریدن منیت و تکبر ، رمى جمرات راندن شیطان است ، تحلیق نماد پاکی و پاک شدن و رستن است.

خطیب نماز جمعه اهل سنت گهردو عنوان کرد:همچنین حضور در سرزمینی که هر بقعه اش یادآور تاریخ عریق انسان، آدم و حوا ، سیدنا ابراهیم و بویژه رسول مهربانی ها و یاران و اهل بیت بزرگوارش است کلاس تاریخ،بررسی سیره نبوی و زیارت ایشان است.

شیخ ماهی گیر خاطر نشان کرد: برای غیر حاجیان در سایر بلاد اسلامی نیز این ایام مبارک و شریف است که با به جا آوردن نماز عید و قربانی به پایان می رسد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن