اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

دشمنان برای تکه تکه کردن امت اسلامی به انواع ترفندها روی آوردند

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت مسجد جامع توحید مشهد گفت: شیعه و سنی مشترکات زیادی دارند اما متاسفانه دشمنان برای تکه تکه کردن امت اسلامی و از بین بردن قبله اول مسلمانان یعنی قدس عزیز به انواع ترفندها روی آوردند.

مولوی حافظ حسن سرکوهی در مراسم جشن آغاز هفته وحدت در مسجد‌ النبی اهل سنت سرخس با اشاره به آیه واعتصمو بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا، گفت: یکی از نشانه‌های اهل تقوا تمسک به قرآن و متفرق نشدن است.

امام جمعه اهل سنت مسجد جامع توحید مشهد افزود: تا زمانی که متفرق نشوید برگ برنده دست شما است و این اتحاد، انسجام و برادری و تمسک به قرآن و سیره و سنت پیامبر باعث عصبانی شدن دشمن می‌شود.

وی در ادامه به آیه اشدا علی الکفار رحما بینهم اشاره و عنوان کرد: مسلمانان باید نسبت به یکدیگر شفقت داشته باشند، رئوف و مهربان باشند؛ مشکل امت اسلامی این است که فهم درستی از قرآن نداریم و سیره عملی پیامبر (ص)را درست انجام نمی‌دهیم.

سرکوهی اظهار کرد: در کشورهای مختلف سلیقه‌های مختلفی از اسلام دارند و قرائت نازیبایی از اسلام را برای جوامع تعریف کردند و باعث شدند جوانان از دین زده شوند بنابراین باید فهم درستی از دین و قرآن داشته باشیم.

این عالم اهل سنت بیان کرد: بندگان نیک خداوند کسانی هستند که جامعه را به سمت نیکی‌ها هدایت کنند و تنش‌ها را بخوابانند، اگر در جامعه‌ای احساسات یکدیگر را تحریک کنیم آن جامعه نمی‌تواند به جایی برسد.

وی افزود: اسلام، نژادپرستی را رد می‌کند همانگونه که سلمان فارسی به عنوان یک شخص عجم و غیرعرب در جمع عرب‌های آن زمان قرار می‌گیرد و پیامبر درباره او می‌گوید السلمان منا اهل البیت، سلمان از خانواده ما است.

سرکوهی در ادامه با اشاره به اینکه سختی‌های امت اسلامی پیامبر را رنج می‌دهد، عنوان کرد: امروز آن پیشوا و مسئولی می‌تواند با موفقیت خدمت کند که ناراحتی‌ها ملتش را حس کند.

امام جمعه اهل سنت مسجد جامع توحید مشهد اظهار کرد: شیعه و سنی مشترکات زیادی دارند اما متاسفانه دشمنان برای تکه تکه کردن امت اسلامی و از بین بردن قبله اول مسلمانان یعنی قدس عزیز به انواع ترفندها روی آوردند.

وی گفت: یکی از دلایل عدم وحدت بین امت اسلامی، عوام‌زدگی علما است و علما باید به عنوان راهنمای مردم باشند و از منابر برای اتحاد و تقریب مسلمان استفاده کنند.

امام جمعه سرخس نیز در این مراسم گفت: جامعه ایمانی چند رکن عمده دارد که شامل آموزه‌های قرآن، خودباوری، انسجام درونی و مهربانی همگانی و مقابله شدید با کافران و دشمنان است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن