اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

دشمنان تلاش می کنند چهره ای خشن از اسلام معرفی کنند

مولوی علی بایی:سردار سلیمانی حافظ مرزهای ما بود

آوای سنت: نماز جمعه این هفته ( ۹۸/۱۰/۱۳)مسجد جامع احناف شهر مشهدریزه با حضور باشکوه مردان و زنان مومن و خداجوی به امامت مولوی عبدالکریم علی بایی امام جمعه این شهر اقامه شد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، مولوی علی بایی طی سخنانی با اشاره به اهمیت علم و تحصیل علوم دینی گفت: نیاز جامعه امروز ما افراد متفکر و تحصیل کرده در علوم دینی و دنیوی است. علوم دینی و دنیوی را بعنوان دو بال برای انسان بشمار می رود.

مولوی علی بایی با بیان اینکه بزرگان و گذشتگان زمینه ساز فرهنگ غنی و مسائل مهم برای ما بودند، اظهار داشت: ما هم باید برای آینده و فرزندان مان زمینه ساز پیشرفت مسائل دینی ،اقتصادی و اجتماعی باشیم و برای آینده شهر و منطقه خود برنامه های مدون و اثر گذار طرح ریزی نماییم تا فرزندان ما در زمینه‌های دینی ، اجتماعی،اخلاقی و اعتقادی پیشرفت کنند. این بچه ها آیندهای جهان اسلام هستند، بنابراین باید به گونه ای تربیت شوند، تا مقابل هجمه های دشمنان بتوانند از دین و آیین و مذهب خود دفاع کنند.

وی در این باره ادامه داد: همه ملت بویژه جوانان ،دانشجویان و فرزندان ما باید از نظر بنیادی، اعتقادی و مذهبی شان تقویت شوند با تربیت صحیح ، با اخلاق اسلامی به دانشگاه ها ورود نمایند. مسلما این وظیفه مهم برعهده معلمین و خانواده ها بوده و بسیار مهم و اساسی می باشد.

امام جمعه شهر مشهد ریزه شهادت سردارسلیمانی را به مقام معظم رهبری ،خانواده و ملت شریف ایران تسلیت گفته و ضمن محکوم کردن حمله تروریستی جنگنده های امریکایی به خودروی حامل وی و همراهانش تاکید کرد: سردار سلیمانی در سال های دفاع مقدس برای دفاع از آب و خاک کشور مبارزه نمود و سالیان متمادی بعنوان فرمانده سپاه قدس در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی درعراق و سوریه حضور موثر داشت.

امام جمعه شهر مشهدریزه درقسمتی دیگر از سخنانش وجود علمای بزرگ و عارف را مایه خیر و برکت برای جامعه دانسته و درگذشت فرزند استاد مفتی محمد قاسم قاسمی را تسلیت گفت.

مولوی عبدالکریم علی بایی با اشاره به اتفاقات و تحولات اخیر در خاورمیانه تسریح نمود: مسلمان ها و به خصوص سران حکومت های اسلامی باید بیشتر متوجه باشند و در مقابل حربه های کفر و یهود ایستادگی کنند. خداوند متعال یهود را سرسخت ترین دشمنان مسلمان ها فرمایش می دارد، هرگز یهود و نصاری از شما راضی نمی شوند تا اینکه شما تابع ملت و آیین آنها شوید.

پس مسلمانان باید در پایبندی از مسائل اعتقادی و ارزش های دینی درمقابل کفر و ایادی استکبار ایستادگی کنند. لازم است با تعاملات درمسائل سیاسی پرچم اسلام را بالا نگه داشته و دستاوردهای اخلاقی، اجتماعی و سیاسی اسلام را به جهانیان معرفی نماییم.

مولوی علی بایی خاطر نشان ساخت: آنچه که امروز دشمنان از اسلام به نمایش گذاشتند و مسلمانان را با چهره ی خشن به جهانیان معرفی می کنند در تضاد با دستورات اسلام قرار دارد و این وظیفه ما مسلمان است که با روشی صحیح و درست چهره واقعی اسلام را به جهانیان معرفی کنیم.

امت اسلامی و بخصوص سران کشورهای اسلامی وظیفه دارند تا درکنار هم و در یک مسیر که آن هم تبعیت از احکام الهی و سیره پیامبر است حرکت کنند. این مسیری است که می تواند ما را به عزت و بزرگی رسانده و به ارزشی دست پیدا کنیم که صحابه صدر اسلام به آن دست یافته بودند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن