اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

دشمنان دین در پی دور کردن مومن از عبادت خالصانه هستند

آوای سنت: مدیر فقه و حقوق شافعی مدارس اسلامی، صفات دشمنان دین را برگرفته از پندهای شیطانی توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت: دکتر محمود ویسی در سخنانی، منشاء ایجاد تحول در ساختارهای ایمانی، عبادی و اخلاقی را در عبادات خالصانه به درگاه الهی دانست و گفت: درجا زدگی در عبادت های امروزی فاصله ما را از غافله پرهیزکاران و اهل امت حقیقی زیاد کرده است، چرا که دنیا دائما مسیر تغییر را سیر می کند و با در جا زدن نمی توان به عبودیت دست یافت.

در زمان های قبل اطلاع رسانی ها درباره دین به شکل امروز نبود و مردم به شیوه ای که بلد بودند، دینداری می کردند. اما با پیدایش تغییرات می بینیم که دینداری وسعت پیدا کرده و فرامرزها را در نوردیده است.

زمانی اخلاص در اعمال حرف اول را می زد و برکت در زندگی ها فراوان بود. چوپان با زبان چوپانی اش، بنا با زبان بنایی و کارگر با زبانی که می توانست با خدا حرف می زد. آنها خالق خود را چنان از اعماق وجود صدا می زدند که وقتی گریه سر می دادند، آسمان نیز با ایشان گریه می کرد و نزولاتش را بر زمین می پاشید.

دکتر ویسی، برخی انسان های عصر حاضر را با وجود برخورداری از امکانات پیشرفته، عاجز از بندگی دانست و اظهار داشت: تا وقتی که شوق عمل در انسان نباشد خویشتن را محتاج به عبادت و دعا نمی بیند. خزائن و گنجینه هایی را که با کار و تلاش حاصل می کنیم در برابر ثروت های آسمانی ارزش به حساب نمی آیند. گنج های زمینی روزی تمام شده و تا ابد باقی نمی مانند، لیکن منابع عرش الله را نمی توان با تعاریف و یا تفاسیر تشریح و بیان داد. گنجینه های الله با تکبر به دست نمی آیند، بلکه باید خود را در برابر ذات بی همتا، کوچک و ناچیز ببینیم.

مدیر فقه و حقوق شافعی مدارس اسلامی با بیان این مطلب که مومنین واقعی، خدا را در دل شب های تاریک جستجو می کنند، عنوان کرد: یک مسلم حقیقی از محضر الله ناامید برنمی گردد. مومنین خالق خود را از روی صفات کریمه خطاب می کنند. از صفات الهام گرفته و مظهر تقوی در روی زمین هستند. به موقع می بخشند و در هنگام ضرورت از حق خود دفاع می کنند. با هواداران دین بی نهایت مهربان و در برابر دشمنان اسلام خشمگین و خوفناک هستند.

دکتر ویسی، صفات دشمنان دین را برگرفته از پندهای شیطانی توصیف کرد و یادآور شد: آنها عده ای جاهل از خدا بی خبر می باشند که برای منافع دنیوی به مال دیگران تجاوز کرده و به مردم بی گناه رنج و سختی تحمیل می دارند. به حدود معین قانع نبوده و بخ منظور غصب سرزمین های مسلمانان بر سرشان بمب و گلوله های آتشین می ریزند.

هر جنبنده ای از کودک، جوان و پیر را هدف قرار می دهند. با ادعای قوم برتر به ملک ضعفا یورش برده در نهایت قصاوت و بیرحمی دست به کشتار می زنند، پس بر ما واجب است تنها با کسانی مجالست و هم نشینی داشته باشیم که بعنوان ناشران صفات الله را در زمین شناخته می شوند. خدای متعال همیشه آماده شنیدن حرف های بندگانش است و ما نیز چنین رفتاری را خصوصا به اهل بیت خود داشته باشیم تا احساس احترام و ارجمندی نمایند. در قامت موجودی ضعیف در برابر عظمت الهی به همنوعان ضعیف تر از خود ترحم بورزیم و از الله بخواهیم تا بدی را بخشیده و به احوال مان رحم نماید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن