اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

دفاع از تمامیت ارضی فلسطین ضرورت حیاتی امت اسلامی

آوای سنت : امام جمعه مسجد جامع الخلیل خاش: دفاع از تمامیت بیت المقدس و مسجد الاقصی را ضرورت اصلی جهان اسلام دانست.

به گزارش آوای سنت، شیخ القرآن مولانا محمد عثمان قلندرزهی طی سخنرانی مسجد جامع الخلیل در تشریح واکنش بزرگان صدر اسلام بر علیه ظلم گفت: سلطان محمد فاتح از مردان دلیر و نام آور اسلام در دفاع از حقوق یک زن علیه ظلم ایستاد و تاریخ این را گواهی می دهد که فرزندان نبی رحمت، صدیق اکبر، فاروق اعظم و عثمان غنی و حیدرکرار در مقابل ظالم تسلیم نشده اند، هم اینک جای تأسف دارد که در سرزمین امت اسلامی و روی پیشانی مسلمانان، رژیم غاصب صهیونیستی قدرت نمایی می کند و زنان و کودکان و شهید و مورد ظلم واقع شده اند.

امروز مسلمانان،حاکمان امت اسلامی، رسانه ها و فعالان حقوق بشر در قبال جنایتکاران صهیونیستی و تخریب غزه ساکت مانده و هیچ گونه واکنشی به ظلم و جنایت اسراییلیان نشان نمی دهند.

مولانا قلندر زهی، دشمنی یهود با مسلمانان در عصر بعثت پیامبر اسلام صلی الله و علیه وسلم را علنی دانست و افزود: یهودیان با ساخت قلعه و سنگر های قوی، خود را قدرتمند و غیرقابل نفوذ و شکست ناپذیر می پنداشتند، اما اراده الله در شکست دادن آنان بود و چنانچه دیدیم در طوفان القصی، مجاهدان فلسطینی دیوار مستحکم اسرائلیان را درهم شکستند و رعب و وحشت در دل هایشان غالب شد. به فضل الهی مجاهدان فلسطینی به سرزمین خود وارد شدند و الله به نیروی ظلم نشان داد که قدرت شان پوشالی است، بنابراین لازم است تمام کشورها مرزهای خود را برای ورود مجاهدان مسلمانان باز کنند.

امام جمعه مسحد جامع خلیل خاش با استناد به بیانات اخیر رهبری در این خصوص اظهار داشت: موعد آن رسیده که مجاهدان در صحنه جهاد فی سبیل الله و جهاد بر علیه ظلم و ستم فتنه گران اعلام وجود کرده و توانمندی و غیرت خود را به دنیا نشان دهند. امروز موقع ابراز وجود و به نمایش گذاشتن قدرت نیروهای مجاهد و متخصصان جنگی مسلمان است، زیرا دنیای غرب و آمریکا در کنار صهیونیست‌ها ایستاده اند و به مردم مظلوم فلسطین ظلم می کنند. هم اینک جایز نیست مردم فلسطین به حال خود رها شوند. سران کشورهای اسلامی و فعالان حقوق بشر گوش به حرف بایدن نباشند و جای تشکر دارد که رهبر جمهوری اسلامی در بیانات خویش عنوان کردند من پیشانی و بازوهای مجاهدان فلسطینی در طوفان الاقصی را می بوسم.

از رهبری تقاضا داریم که با قدرت و در صحنه و میدان جنگ حامی مظلومان فلسطینی و مجاهدان امت اسلامی باشند و همگان با اراده جنگ و نابودی اسرائیل به میدان بیایند و از ارتش های ترکیه و پاکستان و کشورهای عربی می خواهیم قدرت خود را در میدان عمل نشان دهند. جمهوری اسلامی و مردم شیعه و سنی ایران به ندای رهبری لبیک گفته و به صحنه جنگ بیایند. حجت کامل شده و اسراییل جنایت کار باید نابود شود.

مولانا قلندر زهی دفاع از تمامیت بیت المقدس را ضرورت اصلی جهان اسلام برشمرد و عنوان نمود: یهودیان جنایتکار و اسراییلی های ظالم خود را صاحب حق می دانند، بنابراین همگان باید به فکر نجات سرزمین بیت المقدس باشند. باید بدانیم که هدف اسراییل و غرب و آمریکا تصرف سرزمین فلسطین نبوده و به سرمایه های تمام ممالک اسلامی نگاه و نظر دارند. از این رو همه باید هوشیار بوده و فتنه فتنه گران را خنثی کنند تا ریشه ظلم ظالمان خشکانده شود.

استاد برجسته تفسیر قرآن کریم رسالت علما و مفتی های اعظم در کشورهای اسلامی و بویژه مفتی های دانشگاه الازهر مصر، دارالعلوم دیوبند، مفتی اعظم پاکستان و ایران و سعودی و علما و مجتهدین قم و اهل سنت و شیعه را پرهیز از سکوت و اعلام جنگ مسلحانه در برابر جنایتکاران صهیونیستی خواند و یاد آور شد: سرزمین قدس مانند عصر فاروق اعظم و صلاح الدین ایوبی باید آزاد شود و تمام مردم ایران و علی الخصوص مردم با غیرت در صحنه رزم و دفاع حضور پیدا کرده و غده سرطانی اسراییل را نابود سازند. اکنون روز جهاد، مقاومت، پایداری و شهادت در راه الله است. از عموم مردم مسلمان انتظار می رود با تکبیر و الله اکبر گویان، قلب دشمن صهیونیستی را لرزانده و خانه های متجاوزان اسراییلی را نابود کنند. امروز روز هم و غم و دعا و نیایش و داشتن اراده جهاد فی سبیل الله و امداد از مظلومان است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن