اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

دفع بلایا از طریق رجوع به الله امکان‌پذیر است

مولانا قلندر هی: آمریکا با شکست در حال ترک افغانستان است

آوای سنت: امام جمعه خاش در خطبه های نماز جمعه این هفته (۱۶ اسفند ۱۳۹۸) مسجد جامع الخلیل خاش از هندوهای افراطی خواست از کشتار مسلمان ها دست بکشند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت ، مولانا محمد عثمان قلندرزهی طی سخنانی با اشاره به سرنوشتی که خداوند متعال برای اقوام گذشته رقم زد گفت: بنا به فرموده کتاب الهی، پیش از ما درباره گذشتگان ضوابطی بوده است، پس گذشته را مطالعه کرده و عاقبت جنگ میان حق و باطل را بخوانید.
زمانی که لشکر حق و باطل با هم روبرو می شدند، خالق متعال اهل حق را پیروز و اهل باطل را نابود می کرد. پس چه شد پایان کار کسانی که دین حق را تکذیب می کردند؟! بنگرید تاریخ نمرود، فرعون و فرعونیان را که ایزد منان بعضی از آنان را به وسیله باد و طوفان و بعضی را به وسیله دریا هلاک ساخت.

وی افزود: باریتعالی اقوام پیشین را به سبب انکار توحید و توهین به پیامبران هلاک کرد. قرآن کریم خطاب به کفار قریش خطاب می کند: ای مشرکان! اگر به تکذیب و توهین نبی مکرم ادامه دهید سرانجام کار شما همان خواهد شد که بر سر دیگران آمد. ما به اقوام گذشته به قدری مال و مقام دادیم که به شما ندادیم، اما وقتی نافرمانی دستورات را کردند، از دم هلاک شدند.
امروز خالق بی همتا همین هشدار را به بشر می دهد. همانطور که زلزله، طوفان، سیل و وبا می آورد تا انسان از گذشته خود برگشته و شرک نورزند. ببینید قدرت و عظمت او را، چنان وبا و بیماری آورده که در مقابل آن عاجز مانده اند.

مولانا قلندرزهی در اینباره اظهار داشت: الله تعالی خطاب به مشرکین می فرماید، آستانه ها و بارگاه ها در حل مشکلات ناتوان هستند، لذا برگردید به توحید الله متعال و مستقیماً او را صدا بزنید؛ چرا که درهای آنها بسته می شود ولی «در» خداوند همیشه باز است. دست همه از دفع بلا و وبا کوتاه بوده، اما قدرت خداوند باقیست و فرمانروا و حاکم مطلق اوست.

امام جمعه خاش شرایط بغرنج کنونی را حاصل رفتار انسان ها خواند و بیان نمود: امروز باید مسلمان و غیر مسلمان رو به درگاه خداوند متعال آورده و او را فریاد و بندگی کنند. نه به طور مستقل غیر الله را صدا بزنید و نه با واسطه او را خطاب کنید، چرا که ندا کردن غیر الله مستقلاً و با واسطه شرک به حساب می آید.
الله تعالی ذاتی است که همه هنگام احتیاج به سویش رجوع می کنند و او به سوی هیچ مخلوقی رجوع نمی کند، همه دست به سوی او بلند می کنند و او دست به سوی کسی دراز نمی کند. می بینید که یک ویروس مدارس، مساجد، بازار، کارخانه ها، را به تعطیلی کشده است، برای علاج آن به باید به درگاه حقیقی بر گردیم.

مدیر حوزه علمیه مدینه العلوم خاش عنوان کرد: پیشگیری بیماری از جمله رعایت بهداشت و … همه خیال و گمان است، بلکه علاج اصلی این است که خود را از گناه پاک کنید و درمان این است که از ظلم دست بکشید و از گناهان توبه کرده و به سوی الله رجوع کنید.

سال ها قبل شوروی بر سرزمین افغانستان لشکرکشی کرد و با نیروهای خود این کشور غریب و تهیدست را اشغال نمود. مسلمانان افغانستان با دست خالی مقابل اشغالگران ایستادند تا سرانجام رئیس‌جمهور وقت شوروی به ارتش خود دستور داد سرزمین افغان ها را ترک کنند. در نتیجه نصرت خدای متعال دشمن در سرزمین اشغالی شکست خورد.

مولانا قلندرزهی خاطرنشان ساخت: این تجربه شکست برای آمریکا هم تکرار شد. ارتش آمریکا، افغانستان را به بهانه حکومت طالبان و بن لادن اشغال کرد. آنها هفده سال با همه قدرت خود از راه هوا و زمین و با استفاده از بمب های خوشه ای با مسلمانان افغان جنگیدند و جلسات مختلفی را برای مذاکره صلح پیشنهاد دادند، اما مسلمان ها شرایط را نپذیرفتند و تا زمانی که آمریکا سرزمین آنها را در اشغال داشت، سلاح بر زمین نگذاشتند و مذاکره نکردند، تا اینکه چندی پیش خداوند دانا پیروزی را شامل فرزندان اسلام و شکست بزرگی را نصیب کفر نصرانیت و مسیحیت کرد.

امام جمعه خاش در پایان سخنان خود به دولت هندوستان و پاکستان نسبت به ظلم هایی که علیه مسلمانان می کنند متذکر شد: از دولت هندوستان درخواست را داریم که دست از مسلمان کشی بکشد و همینطور لازم است که تذکر دهیم به دولتمردان پاکستان که به محاصره مسجد لال اسلام آباد پایان بخشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن