اهل سنت ایرانعمومی

دهمین مسابقات قرآن ویژه روحانیون اهل سنت برگزار می‌شود

آوای سنت : دهمین دوره مسابقات قرآن ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت و خانواده‌های ایشان به همت معاونت فرهنگی و امور اجتماعی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت برگزار می‌شود.

دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت کشور و خانواده‌‌های ایشان با نگاه ویژه به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: «با قرآن باید عجین شد؛ مفاهیم قرآنی مفاهیمی است برای زندگی؛ فقط معلومات نیست. گاهی انسان معلومات قرآنی‌اش خوب است، اما از قرآن در زندگی او هیچ اثری نیست!» به همت معاونت فرهنگی و امور اجتماعی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت برگزار و ثواب قرائات این رویداد نثار شهدای غزه می‌شود.

دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت کشور و خانواده‌‌های ایشان فعلا در مرحله استانی در ۹ رشته‌ شامل حفظ کل، حفظ ۱۰جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، خطابه قرآنی، تواشیح، مولودی‌خوانی و اناشید، حفظ موضوعی، ترجمه و مفاهیم قرآن و نقاشی با محوریت آیات در حال برگزاری است و تا ۱۶ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

فعالیت بخش خطابه قرآنی، تواشیح، مولودی‌خوانی و اناشید از ۵ تا ۳۰ آذر ادامه خواهد داشت.

از اهداف این رویداد:

ـ ترویج و تعمیق فرهنگ و معارف قرآنی همراه با ترویج و صیانت از مشترکات و هویت دینی

ـ ایجاد همگرایی، تألیف قلوب و وحدت عملی بین افراد جامعه اهل سنت کشور با بهره‌برداری از برکات قرآن به عنوان عالی‌ترین برنامه مشترک دینی

ـ شناسایی، پرورش و شکوفایی استعدادهای قرآنی افراد جامعه اهل سنت کشور و خانواده‌های ایشان

ـ تقویت روحیه اعتقادی و معنوی با بهره‌مندی از آموزه‌های دینی و اخلاقی برگرفته از مفاهیم قرآن

ـ استفاده بهینه از برکات معنوی این عطیه الهی در مسیر تربیت دینی و تحکیم بنیان‌های فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی از طریق ترویج سبک زندگی قرآنی

ـ ایجاد زمینه مناسب جهت ارتقای فعالان قرآنی و تجلیل از حافظان، قاریان قرآنی برتر در بین جامعه اهل سنت و خانواده‌های طلاب و روحانیون

ـ ایجاد روحیه نشاط در بین خانواده‌های طلاب و روحانیون

ـ ‌استفاده از ابزارهای هنری در انتقال مفاهیم و معارف قرآن در جامعه اهل سنت کشور

از جمله دیگر تأکیدات این رویداد قرآنی، مبتنی بر منویات رهبری که فرمودند: «همه ارزش‌های معنوی را می‌توان از درون کانون گرم خانواده بیرون کشید و معنویات در سطح جامعه گستراند.»؛ مشارکت خانواده طلاب و روحانیون اهل سنت در این مسابقات است که این بخش در دل این مسابقات با عنوان «مهرواره قرآنی طاها» برگزار شده و علاوه بر طلاب و روحانیون اهل سنت اعم از مرد و زن، فرزندان ایشان را نیز دربرمی‌گیرد.

گرامیداشت شهدای غزه و جبهه مقاومت اسلامی را نیز برگزار کرده و ثواب برگزاری این رویداد قرآنی را نثار شهدای غزه می‌کند.

دیگر رشته‌های این دوره از مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت برطبق زمان‌بندی زیر برگزار می‌شود:

ـ مرحله‌ مقدماتی مسابقات(رشته‌های حفظ و قرائت)؛ ۲۵ آذر تا ۱۰ دی (داوری و تعیین نفرات برتر استان از ۵ تا ۱۰ دی)

ـ مسابقه رشته نقاشی؛ ۱۰ تا ۲۰ آذر

ـ مسابقه رشته ترجمه و مفاهیم؛ ۱۰ تا ۱۵ دی

ـ مسابقه رشته حفظ موضوعی؛ ۱۵ و۱۶ دی

ـ مسابقه رشته خطابه قرآنی؛ ۵ آذر ۳۰ آذر

ـ مسابقه رشته تواشیح، مولودی‌خوانی و اناشید ۵ آذر ۳۰ آذر

همچنین مسابقه کشوری این رویداد قرآنی اواخر بهمن‌ماه برگزار می‌شود که با مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان همراه خواهد بود.

علاقه‌مندان به شرکت در دهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت تا ۱۲ آذر فرصت دارند تا با تکمیل فرم الکترونیکی مسابقات در رشته مورد نظر خود ثبت‌نام کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن