اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

دیدار نخبگان اهل سنت با رئیس جمهور رهگشا است

آوای سنت: امام جمعه موقت ایرانشهر، دیدار نخبگان و علمای اهل سنت با رئیس جمهور را گشایش دریچه ای نو به آینده توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالخلیل رسولی زاده در گفتگو با خبرنگار ما، همدلی، همزبانی، انجام صله رحم و زندگی مسالمت آمیز در کنار سایر اقوام را از مهمترین شاخصه های وحدت عملی در میان مردم ایرانشهر خواند و گفت: این خطه از لحاظ انسجام میان شیعه و سنی در کشور زبانزد خاص و عام بوده و تنها چیزی که در این شهر اهمیت و جایگاه ندارد، تعصبات بی جای مذهبی، اختلاف و بی حرمتی به مقدسات می باشد. لذا می بینیم که مسلمانان اعم از شیعه و سنی در کمال رعایت حسن همجوازی از پیوند خانواده ها با یکدیگر به گرمی استقبال می نمایند.

در ایرانشهر شیعه و سنی مفهوم خاصی ندارد. اصالت مردمان در این خطه مرزی دینمداری مطابق با دستورات قرآن کریم و شریعت نورانی رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم می باشد.

مولانا رسولی زاده، دیدار نخبگان و علمای اهل سنت در فضای محبت و برادری را فرصتی برای بیان مشکلات و مطالبات با رئیس جمهور دانست و افزود: برگزاری این قبیل نشست ها به مفهوم واقعی دریچه نو رو به آینده است. اصلی ترین خواست اهل سنت از رئیس جمهور که از سوی نمایندگان آنها در محفل یک گفتمان جمعی ودوستانه، حل و فصل مشکلات و استفاده از نخبگان در مدیریت های کلان بوده است. در مناطقی مانند چابهار که عنوان مهمترین بندر در خاورمیانه را یدک می کشد، موقعیت های شغلی بسیار خوبی برای جوانان جویای کار به چشم می خورد. با توجه به به دارا بودن نزدیک به هزار و پانصد کیلومتر مرز آبی و خاکی با کشورهای مسلمان همسایه، ظرفیت های بسیار زیادی جهت ایجاد اشتغال امکان پذیر هستند، اما علیرغم تلاش های به عمل آمده در این زمینه، موانع برطرف نشده اند.

این استاد اهل سنت حوزه و دانشگاه تاکید کرد: انتظار ما از رئیس جمهور و دولت خدمتگزار این است که خرید و فروش آسان محصولات را برای تجار محلی، کسبه و بازاریان فراهم آورد. کالاهایی که وارد گمرگ چابهار می شوند جهت ترخیص قانونی، مسافتی طولانی تا پایتخت را طی طریق کرده و مجددا به مبدا انتقال میابند. این رفت و آمد هزینه های سنگین حمل و نقل را به دنبال دارد و قیمت یک جنس ارزان قیمت در آن سوی مرزها را تا بیش بار افزایش داده و تورم شدید را به مردم بومی تحمیل می کند.

مولانا رسولی زاده، توان تجار محلی برای ایجاد تولید سرمایه در گردش را امری حیاتی در بازارهای اقتصادی و جهش رو به پیشرفت عنوان کرد و یادآور شد: حضور و فعالیت سرمایه گذاران محلی موجب رونق بخش تولید و ایجاد بسترهای کار موثر و درآمد زا خواهد بود. خوشبختانه مردم ایرانشهر در همه ادوار انتخاباتی بالاترین آمار حضور در پای صندوق ها را به خود اختصاص داده اند. تعصب به دین، میهن و خاک در نزد بلوچ و سیستانی موج می زند. رئیس جمهور در بیانات خود، امید آفرینی در جامعه را مبنای پیشرفت تبیین نمود، لذا از مسئولین انتظار می رود افق های روشن دست یابی به کار و رونق درآمد را در منطقه و خصوصا بندرچابهار احیا نمایند.

این عالم اهل سنت بلوچ همچنین در این گفتگو تاکید ورزید: تا زمانی که قیمت کالاها رو به افزایش باشد، نمی توان امید به کار را برای جوانان با ایمان و وحدت آفرین این خطه از سرزمین اسلامی متصور شد. از دولتمردان تقاضا داریم تریبون های بیشتری را در اختیار اهل سنت قرار دهد. مشکلات زیادی همچنان باقی هستند که می توان با استفاده از دانش و توانایی نخبگان دلسوز برطرف ساخت. علما در میدان عمل حضور دارند تا همراه با مسئولین برای تسهیل امور جامعه تلاش دوچندان از خود نشان دهند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن