اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

رئیس مرکز بهداشت پاوه:واکسن بزنید

توصیه های حشمت کریمی به شهروندان برای واکسیناسیون

آوای سنت:رئیس مرکز بهداشت و درمان پاوه تبلیغات منفی در فضای مجازی عامل اصلی کاهش علاقمندی مردم برای شرکت در طرح واکسینه شدن خواند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، حشمت کریمی فقدان علاقمندی بالا در نزد مردم شهستان پاوه برای ترزیق واکسن کرونا را محصول تبلیغات منفی مافیای ماسک و مواد ضد عفونی دانست و گفت: کشورهایی که در مهار کرونا موفق عمل کرده اند از طریق واکسیناسیون به این مهم نائل آمده اند.

اگر در آلمان، انگلیس و آمریکا  آمار تلفات به شدت کاهش یافته، دلیلش این است که بالای هفتاد درصد جمعیت در آنها واکسینه شده اند.

هر کشوری بخواهد به این بیماری فائق آید، تنها راه کاربردی مقابله بدون تردید واکسیناسیون است، اگر چنین رویکردی دنبال نشود شاهد تکرار پیک های کرونا بطور پیوسته ومستمر خواهیم بود، اگر به آمار کشورهای مختلف دقت کنیم متوجه می شویم اکثر کشورها سه پیک داشته وبعد از آن موفق به کنترل بیماری شده اند، اما ما اینک در پیک پنجم به سر می بریم ومطمئن هستیم در مهر و آبان ماه پیک ششم نیز تکرار خواهد شد. هر چه به فصل سرد سال نزدیک شویم، احتمال تکرار عواقب آبان سال گذشته بیشتر قابل لمس می شود.

وی نحوه توزیع واکسن در استان کرمانشاه را  بر اساس  استقبال و میزان علاقمندی مردم دانست و افزود: هر چقدر درخواست بیشتر شود به همان نسبت سهمیه بیشتر تخصیص می یابد.

به عبارتی رابطه مستقیمی بین متقاضیان واکسیناسیون و نیز سهمیه تخصیصی وجود دارد، بنابراین عدم حضور مردم برای واکسینه شدن با کاهش سهمیه همراه خواهد بود. ما می دانیم که در سایر شهرهای کشور تزریق واکسن در صف های طویل صورت می گیرد. واکسن در بازار آزاد قیمت میلبیونی دارد و دولت آن را به صورت رایگان دراختیار مردم قرار داده است. لذا در خواست ما از شهروندان این است که فرصت را مغتنم شمرده و از این امتیاز مهم بهره لازم را ببرند.

رئیس بهداشت ودرمان شهرستان پاوه افزود: ما اگر بتوانیم طی زمان تعیین شده هفتاد درصد از جمعیت چهل و شش هزار نفری را واکسینه کنیم به اهداف خود دست پیدا خواهیم کرد.

تفاوت آنچنانی در واکسیناسیون اهالی شهرها  و روستاها که مشهود باشد، وجود ندارد. در حال حاضر شصت درصد جمعیت بالای شصت سال سن واکسینه شده اند، هر چند که ممکن است میزان استقبال در نقاط مختلف متفاوت باشد و این امر متوجه مسائل فرهنگی است.

همزمان دکتر ولدبیکی رئیس شبکه بهداشت و پزشک مستقر در محل واکسیناسیون با بیان این مطلب که نباید فرصت واکسیناسیون را بعنوان یک فرصت بزرگ به سهولت از دست داد، گفت: بر اساس توصیه جامعه پزشکان، واکسیناسیون سبب می شود حتی در صورت ابتلا فرد به بیماری کرونا، بستری در بیمارستان و مسئله منجر به فوت برای وی اتفاق نیفتد.

هرچند که همه واکسن ها تاثیرات مثبتی به همراه دارند و آزمایشات متعدد و همچنین جامعه عملی بر تاثیرگذاری آنها رای داده اند. قابل ذکر است که واکسن تزریق شده در پاوه از نوع  واکسن سینوفارم چینی می باشد.

وی تصریح کرد: هم اکنون اکثر قریب به اتفاق بیماران بستری شده در بیمارستان شهر زیر پنجاه سال هستند. این آمار اخیرا بالای  پنجاه سال بود که در حال حاضر به زیر چهل سال رسیده است و این موضوع موفقیت تزریق واکسیناسیون را می رساند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن