اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

رمضان فرصت طلایی بندگی الله متعال

آوای سنت: مدیر دارالحفظ خواجه عزیز الله تربت جام ختم قرآن کریم در فرصت ماه رمضان را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، مولوی محمد درشته با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان و اشتیاق امت مسلمان برای استقبال از ضیافت الله گفت: یکی از بهترین اعمال مهیا شدن انسان های مومن و پرهیزگار برای ورود به این ماه عظیم پر برکت است. ماهی که در آن شیاطین در غل و زنجیر بسته شده و اجازه عمل از آنها سلب می گردد. از این رو در سال هیچ ماهی وجود ندارد که انسان بتواند چنین آسوده و در آرامش به عبادت مشغول شود. همچنین شاهد هستیم که مساجد غبار روبی شده و و تن و جسم آراسته می شوند تا عابد به وصال معبود برسد.

مولوی درشته روزه داری را یک فرض مانند فرایض دیگر خواند و افزود: برای هر شخص مسلمانی فرض است در ماه روزه پس از سحر امساک کرده و تا وقت افطار از خوردن و نوشیدن امتناع کند. خدای متعال رمضان را مقرر فرمود تا انسان گرسنگی و تشنگی را به جان خریده و بر امیال نفسانی خویش غلبه کند. امتناع از آشامیدن در اوج تشنگی و پرهیز از خوردن هنگامی که به شخص احساس ضعف دست می دهد به خاطر ترس بنده از خالق یکتا است. آمارها نشان می دهند که کمترین میزان جرم در این ماه اتفاق می افتند. پیروی از فرامین قرآن و عمل به سنت وسوسه را از در انسان می کشد و انسان هر تصمیمی را بر اساس عقل و متطق می گیرد.

امام مسجد خواجه عزیز الله تربت جام برپایی مراسم ختم قرآن کریم در رمضان را از اعمال تاکید شده در این ماه دانست و عنوان نمود: گرچه انس با قرآن در همه ایام سال لازم است، اما یکی از اعمال رمضان ختم کلام الهی در طول یک ماه می باشد. در اکثر مساجد نمازهای جماعت ختم قرآن کریم فرصت بسیار خوبی است تا مومنین با شرکت در این نمازها طول ماه را با قرآن بگذرانند. خصوصا توصیه می شود جوانان ضمن شرکت در نمازهای ختم قرآن در فرصت بین عصر تا افطار لحظاتی را به تلاوت مشغول شوند. بعلاوه می توانند از فایل های صوتی در دسترس استفاده کرده و قرائت به شیوه صحیح را یاد بگیرند.

مولوی درشته اظهار داشت: در رمضان ذوق و شوق بندگان برای شرکت در نمازهای جماعت صد چندان معنا پیدا می کند.
کودکان و نوجوانان همراه بزرگترها در نمازهای جماعت شرکت می کنند. این ماه تمرینی برای کودکانی دبستانی است تا با مساجد انس و الفت پیدا کنند. در اوضاع سخت معیشتی از یاد ایتام غافل نشویم. برای رسیدن به قرب الی الله و بخشیده شدن از گناهان اعمال خیر و حسنات را افزون ببخشیم.

دستگیری از خانواده هایی که کودکان یتیم دارند را در اولویت قرار دهیم. در وقت سحر از نمازهای نافله غافل نشویم. در ده روز پایانی ماه زیاده استغفار کنیم. امتیاز نماز شب قدر را از دست ندهیم. ارزش شبی که ملائک به زمین فرود می آیند از هزار ماه بیشتر است. طبیعت از قوانبن خدای متعال را سرلوحه قرار بدهیم و برای افراد بیمار شفاعت طلب کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن