اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

رمضان ماه نفس کشیدن روح انسانی

آوای سنت: مدیر فقه و حقوق شافعی مدارس اسلامی، رمضان را ماه نفس کشیدن روح توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، دکتر محمود ویسی در سخنانی با اشاره به نزدیکی ماه رمضان و آمادگی امت مسلمان برای استقبال از ماه مهمانی خداوند گفت: معنای گذر عمر این است که روزها، هفته ها و ماه ها به دنبال یکدیگر می گذرند و چندی دیگر شاهد بهترین طلوع ماه یعنی ماه شریف رمضان، ماه مهمانی خداوند، ختم قرآن و تراویح و صدقه و بذل و بخشش خواهیم بود و چه گوارا می باشد بر کسی که خود را از هم اکنون مهیای ورود این ماه کرده است. استقبال از رمضان تدارک حضور در خوان سفره گسترده باریتعالی است و چه بهتر که تا دیر نشده با بهترین حال و لباس به سوی این مهمانی بشتابیم، زیرا رستگاری برای همه امت در این ماه رقم خواهد خورد.

دکتر ویسی با ابزار همدردی با مردم مسلمان غزه برای آنچه که رژیم اشغالگر اسرائیل بر آنها تحمیل کرده است، اظهار داشت: امت در حالی انتظار آمدن رمضان را می کشند که مردم فلسطین در همه طول مدت حملات مرگبار رژیم صهیونیستی، رمضان را تجربه کرده اند. تنها قوت برای شان چند عدد خرما بوده که در سحر با آن روزه می گیرند و در افطار مجددا خرما تناول می کنند تا روزی دیگر را با امساک شروع نمایند. این حال دیروز و امروز مردم غزه از زمان بسته شدن دروازه های کمک های بشر دوستانه بروی آنها بوده است.

نیروی مقاومت فلسطین با همین مقدار تدارک اندک، روزگار را نظامیان رژیم غاصب را سیاه نمود. شب ها را برای شان تیره و تار ساخت. رزمندگان غیور در پست سنگرهای دفاعی ماندند تا خیال صهیونیست ها برای استیطلا بر غزه به شکست خفت بار منتهی گردد.لذا تمامی عوامل و نیروهای تبلیغاتی که دشمن بدان ها متوسل شده بود تا کار غزه را به جهانیان یکسره نشان دهند، امروز در زیر آوار خانه ها دست و پا می زنند تا شاید گریزی برای بیرون رفتن از میدان این جنگ پیدا کنند.

مدیر فقه و حقوق شافعی مدارس اسلامی، رمضان را ماه نفس کشیدن روح توصیف کرد و عنوان نمود: خوردن و آشامیدن نعمت های حلال در همه حال برای انسان مجاز قرار داده شده است، اما در رمضان هر نوع خوردن و آشامیدن ناجایز می گردد و شخصی که توانایی روزه گرفتن دارد، می بایست از فرمان الله پیروی کرده و نفس سرکش را به زیر بکشد تا که موقع غروب خورشید فرا رسیده و در آن زمان باید به امساک پایان دهد. رمضان، افراط و تفریط را در انسان خنثی کرده و تعادل را در چرخه زندگی حاکم می سازد. رمضان همچنین ظلمت شب را از بین برده و پلی استوار برای مخلوق مس ازد تا به خالق پیونده خورده و همه ناگفته های طول یازده ماه را در محضر معبود خود در میان بگذارد.

ماموستا ویسی روزهای ماه مبارک رمضان را ایام صبر و شکر دانست و یادآور شد: بی تردید همه کسانی که روزها را به جهت افظار صبر پیشه کرده و شب هنگام به شکر و طاعت می پردازند از اهل ایمان واقعی بشمار می روند. میزان تعامل باریتعالی پذیرش بهترین اعمال بندگانش می باشد و معاصی ها را می بخشد. اگر اعمال به حد کفایت نرسند از خودش می گذارد تا کفه ترازوی سنگین تر کنند .

وقتی فضای خانه را به عطر رمضان معطر کنیم، فرزندان آن طوری تربیت می شوند که می خواهیم. فرزندان در محیط معنوی، فضای مجازی را محدود کرده و در وقت ضرورت به سراغ آن خواهند رفت. نتیجه این بندگی اتصال به بهشت است. پس از گناهان گذشته مایوس نشویم. این فکر را نکنیم که هرگز بخشیده نخواهیم شد، زیرا خداوند خود تضمین به بخشایش گناهان داده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن