اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

روایتی از شهادت شهیده اهل سنت بوشهر در دوران دفاع مقدس

آوای سنت : شهید «خدیجه عباسکی» از زنان اهل سنتی است که جامع­ه آن­ان، ۱۱ هزار شهید تقدیم به نظام و انقلاب نموده است. شهید عباسکی در تاریخ یک آبان ماه ۱۳۲۲ در جزیره که گران مایه ­ترین دارایی‌اش آب بود به نام جزیره شیف از توابع استان بوشهر چشم به جهان گشود.

استان بوشهر در حماسه دفاع مقدس نقش به‌سزایی داشت و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کرده است، بزرگترین پایگاه‌های نظامی کشور در استان بوشهر قرار دارد و طی هشت سال دفاع مقدس این استان در جبهه‌های زمینی، هوایی و دریایی نقش ویژه و مهمی ایفا کرد، هرچند شهدایش آنچنان که باید و شاید به نسل امروز همچون دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها معرفی نشده‌اند.

در این راستا خبرگزاری حوزه قصد دارد در قالب پرونده‌ای ویژه و نگاه به تاریخ مجاهدت شهدا و رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس، به معرفی آنان بپردازد.

شهید خدیجه عباسکی

شهید «خدیجه عباسکی» در تاریخ یک آبان ماه ۱۳۲۲ در جزیره‌ای که گران مایه‌ترین دارایی‌اش آب بود به نام جزیره شیف از توابع استان بوشهر چشم به جهان گشود.

مردمان این جزیره، تنها داراییشان «آب» و گرمی خلقشان و مهربانی وجودشان بود، شهید «خدیجه عباسکی» دارای ۵ پسر و ۴ دختر بود، وی با فقر و نداری همسرش سازگار و در جهت کسب امرار و معاش و روزی خانواده، تلاش و مجاهدت فراوان از خود نشان می‌داد.

وی الگوی زندگی‌اش را از سیره مکرم رسول خاتم(ص) گرفته بود و می‌دانست که رسول الله (ص) کار و تلاش را عبادت دانسته، ۹ جزء از ۱۰ جزء عبادت را، تلاش برای به دست آوردن روزی خانواده معرفی کرده‌اند، همچنین جدّیت و تلاش در طلب معیشت را موجب آمرزش گناهانی دانسته‌اند که حتی نماز و صدقه هم آنها را نمی‌آمرزد.

یکی از روزهای شرجی تابستانی ۱۳ تیرماه ۱۳۶۷ بود که خورشید با صورت گِرد خود، سوگوارانه زمین و زمینیان را می‌نگریست و با پنجه‌های طلایی خود، پرتوهایی آتشین را بر سر و روی آنان فرو می‌ریخت، زمینیان نیز در اندوه و حسرت دیدار یارانشان بودند که آمریکا هواپیمایشان را منهدم ساخته بود.

شهید «خدیجه عباسکی» برای جمع آوری چوب و هیزم، همسرش را تا عباسک یاری و همراهی می‌کرد تا با پخت نان و غذا، قوتی برای فرزندانش فراهم کند در اثر انفجار مین آبی در ساحل عباسک، جان را به جانان تسلیم نمود و شهادت، که برترین مرگ بود را از آن خود ساخت، مزار او در قبرستان جزیره‌ شیف در فرود یادمانی زیبا و چشم نواز است./ حوزه

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن