اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

روحانیون کُرد اهل سنت: ۹ دی حاصل بصیرت و زمان‌شناسی ملت ایران است

آوای سنت : روحانیون اهل سنت معتقد هستند بصیرت، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی ملت ایران ۹ دی را خلق کرد که به حرکتی عظیم و ماندگار در تاریخ انقلاب خواهد ماند.

وحدت کلمه ملت در۹ دی بساط فتنه را برچید

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج درباره ایام‌الله ۹ دی ۸۸ می‌گوید: بصیرت، ولایت‌مداری و وحدت کلمه ملت در ۹ دی بساط فتنه را برچید.

وی خاطرنشان کرد: بصیرت ملت ایران مانع تحقق توطئه‌های دشمنانی شد که با تمام قدرت و توان برای ضربه زدن کاری به نظام مقدس ایران به میدان آمده بودند.

وی از ۹ دی به عنوان روز بصیرت و میثاق ملت با ولایت نام برد و اذعان کرد: اگر بصیرت و آگاهی مردم نبود فتنه ۸۸ کشور را دچار مشکل جدی می‌کرد اما همبستگی و وفاداری مردم به رهبر معظم انقلاب و نظام الهی در ۹ دی حماسه ای را خلق کرد که تمام توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کرد.

وی با بیان اینکه ۹ دی ماه ۸۸ پیوند ناگسستنی ملت و نظام جمهوری اسلامی را محکم‌تر کرد، گفت: دشمنان در فتنه ۸۸ با بهره‌گیری از ظرفیت عده‌ای خواص بی‌تعهد زمینه ایجاد اغتشاش را در کشور فراهم کردند اما حضور به موقع ملت مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان شد.
حماسه ۹ دی تودهنی محکم ملت ایران به دشمنان بود.

حماسه ۹ دی حاصل بصیرت و زمان‌شناسی ملت

امام‌جمعه بانه هم با بیان اینکه ملت ایران در سال ۸۸ با «ایستادگی و مقاومت» تو دهنی محکمی به استبکار جهانی زدند،اظهار کرد: ۹ دی آغاز تولد دوباره مردم‌سالاری دینی متکی بر آموزه‌های ناب دینی و و روز آگاهی، درک جوانان متخصص و متعهد انقلابی و ولایی بود.

ماموستا عبدالرحمان خدایی افزود: مردم در این روز در محکومیت توطئه‌های سران مزدور فتنه و دفاع از نظام و رهبری به صحنه آمدند و حماسه‌ای خلق کردند که هیچ‌گاه از یاد نمی‌رود و ۹ دی ۸۸ را به یک یوم‌الله‌ ارزشمند در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی تبدیل کرد.

به گفته وی، خلق حماسه ۹ دی حاصل بصیرت و زمان‌شناسی ملت ایران بود، ملتی که با ایستادگی و مقاومت و حضور در صحنه تو دهنی محکمی به استبکار جهانی و مزدوران و نوکران آنان زدند و انقلاب را بار دیگر در برابر هجمه‌های دشمنان بیمه کردند.

وی با عنوان اینکه روز نهم دی ماه ۸۸ در واقع روز دفاع از آزادی قانون و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی بود، افزود: با درک صحیح و عمل به موقع ملت دسیسه‌های دشمنان خنثی شد و توطئه‌های آنان بی‌اثر  و نقش برآب شد.

امام جمعه بانه عنوان کرد: ملت ایران در روزی ۹ دی حول محور منافع ملی، قانون اساسی و ارزش‌های انقلاب جمع شدند و برای دفاع از انقلاب آگاهانه و با بصیرت به صحنه آمدند.

امام جمعه روانسر: بصیرت مردم در نهم دی ٨۸، ایران را واکسینه کرد

امام جمعه روانسر گفت: بصیرت مردم در نهم دی ماه ٨۸، جامعه را واکسینه کرد و پس از آن ملت با بصیرت ایران، اغتشاشات ١۴٠١ را نیز به رغم برنامه‌ریزی کامل دشمن خنثی کردند.

امام جمعه روانسر: بصیرت مردم در نهم دی ٨۸، ایران را واکسینه کرد

 ماموستا محمد محمودی امام جمعه روانسردر مراسم حماسه نهم دی ماه که در روانسر برگزار شد، اظهار کرد: ۹ دی‌ماه به عنوان روز بصیرت نامگذاری شده است، در جریان فتنه ٨٨ برخی خواص بی‌بصیرت شدند اما عامه مردم انقلابی بصیرت پیدا کردند و به جنگ دشمن برخاستند؛ بصیرت مردم در نهم دی ماه ٨٨ جامعه را واکسینه کرد و پس از آن ملت با بصیرت ایران، اغتشاشات ١۴٠١ را نیز به رغم برنامه‌ریزی کامل دشمن خنثی کردند.

مام جمعه روانسر ادامه داد: زمزمه‌های دشمن برای مشارکت پایین در انتخابات به دلیل مشکلات معیشتی شروع شده است، اما مردم باید در انتخابات و تعیین سرنوشت خود به‌رغم همه مشکلات مشارکت فعال داشته باشند و تحت تاثیر القای دشمنان قرار نگیرند.

سعدی مصطفی‌زاده فرماندار روانسر نیز، ادامه داد: با گذشت سال‌ها از روزهای تاریخی حماسه ۹ دی، هنوز هم این رویداد برای مردم ایران به یادگار است. در این روز، مردم با حضور پرشور خود در خیابان‌ها و میدان‌ها، نظام در پیکره جریان فتنه و بصیرت قدم به عقب نهادند و با خنثی‌سازی این فتنه، به تأکید بر اصول و مبانی انقلاب اسلامی پایبند بودند.

رهبر معظم انقلاب نقش اساسی در خاموشی فتنه ۸۸ داشتند

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نقش اساسی در خاموشی فتنه ۸۸ بر عهده داشتند و به فرموده ایشان، نقشه‌های دشمنان خنثی شد.
وی در ادامه با اشاره به روز حماسه ۹ دی ملت ایران در سال ۸۸ افزود: بی‌تردید دهه بصیرت، فرصتی برای دشمن‌شناسی و جهاد است و باید در این روزها ناگفته‌های انقلاب اسلامی به نسل جوان بازگو شود.
امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: مردم ایران در ۹ دی با بصیرت خود و به صورت خودجوش به میدان آمده و به تمامی کسانی که نیت سوئی نسبت به نظام اسلامی داشتند پاسخ قاطع دادند در حالی که دشمن به دنبال شکل‌گیری انقلاب مخملی و بحران در کشورمان بود.
وی افزود: دشمن پس از جنگ تحمیلی، تحریم‌های اقتصادی و اغتشاشات فراوانی در کشور به وجود آورد اما ناکام مانده و در سال ۸۸ نیز فرصتی برای بحران‌آفرینی دیده و به فکر نابودی کشور بودند تا جمهوری اسلامی ایران کمتر عمر کند و حتی عنوان می‌کردند که جمهوری اسلامی، ۴۰ سالگی خود را نخواهد دید.
ماموستا کلشی‌نژاد در ادامه بیان کرد: تمامی تلاش دشمن این بود که حکومت‌های دینی در هیچ کجای جغرافیای دنیا به وجود نیاید اما انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) تمامی معاملات را به هم زد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه اغتشاش‌گران در دی ماه سال ۸۸، روز عاشورا و امام حسین(ع) را مورد هتک‌حرمت و تجاوز قرار دادند و با توجه به اینکه ملت مسلمان ایران به مقدسات حساس هستند، خونشان به جوش آمد و به میدان آمدند.
امام جمعه اهل سنت ارومیه تصریح کرد: بی‌تردید دشمن هیچ‌گاه از دشمنی خود علیه ملت ایران دست برنخواهد داشت و برای ضربه زدن به موضوع دین استفاده می‌کند بنابراین نتایج انتخابات سال ۸۸، بهانه‌ای بیش نبود و آنها اصل نظام را نشانه گرفته بودند.
وی افزود: در این راستا رهبر معظم انقلاب اسلامی مهمترین نقش را در خاموشی فتنه ۸۸ بر عهده داشتند و حماسه ۹ دی نیز به فرموده امام خامنه‌ای، نقشه استعمارگران را خنثی کرد و انقلابی در درون انقلاب اسلامی به وجود آورد.
ماموستا کلشی‌نژاد تآکید کرد: بی‌تردید آگاه‌سازی جوانان به ویژه دهه هشتادی و نودی از طریق رسانه‌ها برای دشمن‌شناسی و شناخت نقشه‌های شوم دشمنان ضروری است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه دشمن به دنبال سلطه است، دست به دین‌ستیزی زده و مردم را اسیر خرافات و شهوت‌رانی کرده است تا ذهن آنها را تحت سلطه خود درآورد.

۹ دی، روز هوشیاری و بصیرت ملت ایران است

ماموستا محمد محمدی امام جمعه شهرستان جوانرود گفت: ۹ دی، روز هوشیاری و بصیرت مسلمانان است امیدواریم که تمام توان خود را در راستای خدمت و همزیستی و احترام و سروری قانون و صلح و آرامش به کار بگیریم.
برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن