اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

روحانی اهل سنت گلستان: تامین امنیت مهمترین نیاز جامعه است

آوای سنت : روحانی اهل سنت و مدرس مدرسه علوم دینی «ربانیه چنارلی» مراوه‌تپه در شرق استان گلستان تامین امنیت را مهمترین نیاز جامعه دانست و از نظام جمهوری اسلامی ایران برای تلاش در تامین امنیت قدردانی کرد.

 آخوند عصام الدین گوگلان در نشست هماهنگی بزرگداشت هفته وحدت در مراوه‌تپه، اظهارکرد: به برکت امنیت و آسایش حاکم، مردم کشور در رفاه بسر می‌برند و به انجام امور دینی و دنیوی خود مشغول هستند و حوزه‌های علمیه و مدارس در آرامش فعالیت می‌کنند.

وی با یادآوری برخی حوادث و اغتشاشات در سال گذشته و تلاش دشمنان برای تکرار آن، افزود: در صورت نبودن دولت مقتدر و صالح، سایه آرامش از سر ملت می‌رود و حرمت میان انسان‌ها شکسته می‌شود همانگونه که در کشورهای همسایه با وجود انقلابی که صورت گرفت، بعد از مدتی دچار هرج و مرج شدند.

این روحانی اهل سنت ادامه داد: مردم برای انقلاب اسلامی ایران تلاش کردند و خون‌های زیادی برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب ریخته شد و خداوند با توجه به حرکت صادقانه مردم برای حق‌خواهی زمینه پیروزی این انقلاب شکوهمند را فراهم کرد.

آخوند گوگلان با قدردانی از نگاه بلند نظام جمهوری اسلامی به توسعه عدالت در سطح جامعه و تلاش برای حل مشکلات اقتصادی مردم، گفت: اکنون به برکت این نظام با ایجاد مراکز علمی و پژوهشی در شهرها همگان از جمله اهل سنت از امکانات تحصیل برخوردار هستند.

وی با اشاره به توطئه‌های بی ثمر دشمنان برای ایجاد اختلال در وحدت شیعه و سنی ایران اسلامی، تاکید کرد: اقوام مختلف در استان گلستان در سایه وحدت و برادری با صلح و دوستی در کنار هم زندگی می‌کنند.

لقمان قربانی فرماندار مراوه‌تپه هم در این نشست گفت: امسال به میمنت میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت، جشن‌های با شکوهی پرشورتر از گذشته با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان در جای جای این شهرستان مرزی از جمله ادارات دولتی و مدارس برگزار خواهد شد.

شهرستان مراوه‌تپه حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستا زندگی می‌کنند./ایرنا

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن