اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

زنان خراسان شمالی با میدان‌داری خود در انتخابات حماسه می‌آفرینند

آوای سنت : یکی از فعالان فرهنگی و اجتماعی جامعه اهل سنت خراسان شمالی گفت: زنان خراسان شمالی با میدان‌داری خود در انتخابات، حماسه می‌آفرینند.

افسانه حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: زنان، یکی از گروه‌های جامعه هستند که می‌توانند با حضورشان، نقش موثری ایفا کنند.

وی ادامه داد: هدف دشمن، خانواده و جایگاه زنان است و می‌خواهد این نقش بسیار مهم را در جامعه ما متزلزل کند و زنان را به‌سوی فعالیت‌های اقتصادی و ابزارسازی سوق دهد، این در حالی است که زنان در جمهوری اسلامی ایران با حفظ جایگاه خود در همه عرصه‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند.

حمیدی تاکید کرد: امروز زنان می‌دانند که مشارکت در همه امور، یکی از مولفه‌های توسعه‌یافتگی است و یکی از اموری که می‌توانند در آن مشارکت کنند، انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری انتخابات قرار داریم و وظیفه زنان سنگین‌تر از بقیه افراد جامعه است، بیان کرد: زن خانواده باید نامزد اصلح را شناسایی و آن را برای اعضا و فرزندان خانواده تشریح کند تا نماینده‌ای مدیر، مدبر، متخصص و … روانه مجلس شود که در این صورت زمینه توسعه‌یافتگی و پیشرفت کشور فراهم خواهد شد.

حمیدی با اشاره به انتظارهای زنان اهل سنت از نماینده مجلس آینده، گفت: یکی از انتظارهای زنان اهل سنت، تصویب قوانینی برای ایجاد فرصت‌های برابر و براساس شایسته‌سالاری است. به‌عنوان مثال، اشتغال یکی از مشکلاتی است که زنان و دختران اهل سنت با آن مواجه‌اند و درخواست داریم قوانینی مصوب شود که این مشکل رفع شود.

حمیدی تاکید کرد: زنان اهل سنت خراسان شمالی جزو اقشاری هستند که فعالیت‌های مشاغل خانگی زیادی دارند و درخواست تصویب قوانینی برای حمایت از آن‌ها و زنان کارآفرین برای ادامه مشاغل و بازارهای بهتر را دارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن