اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

زنان مومنه در رویدادهای مهم تاریخی تاثیرگذار بودند

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه چنارلی نفش زنان مومنه را سندی روشن در رهایی از بندگی مظالم و ظواهر فریبنده توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، اسماعیل آخوند قدیری طی سخنرانی هفتگی خود، سرگذشت زنان مومن در تاریخ زندگی گذشتگان را با اشاره به جاهلیت غالب در جوامع وقت، بسیار درخشان خواند و گفت: در دوره طولانی وحشت از ظلم و ستم شاهانی مانند فرعون که مردم سرزمین مصر را به بردگی در سایه ترس عادت داده بود کسی تصور نمی کرد که همسر فرعون ادعای خدایی وی را مردود دانسته و علی رغم تهدید شاه ظالم مبنی بر تنبیه سخت به خدای یکتا ایمان بیاورد.

این ادعا و آن تنبیه بخاطر رد اداعای فرعون در برهه ای اتفاق افتاد که تاریخ دست به دست نمی شد. در طول حکومت سراسر ظالمانه آن دوران سراسر خفگان فرعون انسان های بیگناه زیادی کشته شدند که هیچ نام و نشانی از ایشان در اسناد بر جایی مانده موجود نمی باشد، لیکن نام آسیه به دلیل جایگاهی که بعنوان ملکه قصر فرعون در کاخ وی داشت و چشم پوشی از مقام دنیوی جهت اثبات اداعای دروغین همسرش به حدی ارزشمند بود که از نام آن حضرت در قرآن کریم یاد می شود و این سندی روشن در خصوص نقش زن در رها شدن از بند بردگی است.

آخوند قدیری موفقیت مردان در زمینه رشد و بالندگی دینی و دنیوی را مرهون نقش زنان با ایمان دانست و اظهار داشت: اگر زن غیرتمند نباشد مرد به کمال نمی رسد. آنچه که حضرت آسیه از خدای واحد می خواست خانه ای در جنت بود که به داشتن آن مفتخر گشت. آن بانوی گرامی به خوبی می دانست که از ادعای دروغین فرعون با همه شکوه و عظمتش تلی از خرابه باقی نخواهد ماند.

در جنگ احد نسیبه سلام الله علیها بود که از جان مبارک رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم در برابر کفار دفاع کرد. امروز برای حمایت از دین امت نیاز فراوانی به امثال خدیجه و عایشه سلام الله علیهما احساس می شود. امثال فاطمه سلام الله لازم است تا با حجاب کامل خود به ارشاد زنان سایر همت گمارند.

مدرس حوزه علمیه چنارلی تاثیر گزارترین فتنه مربوط به زنان در حیات بشر به گواه تاریخ را به زمان بنی اسرائیل نسبت داد و عنوان نمود: در دوره حضرت موسی علیه السلام زنان جوان توسط کفار مامور شدند تا فاحشه گری را در میان اهل ایمان ترویج داده و از طریق معاصی، دژ مستحکم و غیر قابل نفوذ پیروان تورات را در هم بشکنند. نتیجه این عمل و ابتلا به گناه، شیوع بیماری سخت طاعون در میان قوم بود که به سبب آن هلاکت هفتاد میلیون انسان و شکست های متعددی را رقم زد.

آخوند قدیری تاکید کرد: فرمانبرداری از امر الله و تسلیم شدن در برابر فرامین الهی موجب ظهور کسانی شد که در دامان مادران مومنه تربیت یافته و هر یک گوشه ای از کار دعوت را به عهده گرفتند. الگوهای بد جوامع زنانی هستند که عفت را نادیده گرفته و ظاهر زیبای خودشان را در بیرون آشکار می کنند. این طریق خودنمایی دختران جوان ما را نیز به بیراهه بد فرجام و سرانجام ناخوش می کشاند.

حدود دین را در تفریحات خود رعایت کنیم. از آیات و نشانه های قرآن کریم پند بیاموزیم. نعمت ها خلق شده اند تا به استفاده انسان برسند و برای حفظ داشته ها باید شکرگزار دهنده آنها بود. حضور ایمانداران مرد و زن در مساجد و مکاتب جامعه را به سمت ترقی هدایت می کند. میراث امت را آن گونه پاس داریم تا نسل آینده در سلامت و آرامش زحمات انبیاء، صلحا و والدین شان را قدر بدانند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن