اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

سرپرست آموزش مرکز اسلامی گلستان: شرکت ۲۷۰ نفر از اهل سنت در آزمون تعیین سطح جامع و ویژه مدرسین

آوای سنت : آخوند میرزاعلی با اشاره به اینکه۲۷۰ نفر در این آزمون شرکت کردند، گفت: این آزمون هر دو سال یک بار برگزار شده و اگر شرکت‌کنندگان در این آزمون موفق به دریافت مدرک شوند، می‌توانند با همان مدرک نیز در دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازند.

آزمون تعیین سطح(۱و۲ جامع) و (۲و۳ ویژه مدرسین) امروز، ۱۷ اسفندماه به همت مرکز اسلامی گلستان در سطح استان در حال برگزاری است.

آخوند کرامت‌الله میرزاعلی، سرپرست آموزش مرکز اسلامی گلستان، با بیان اینکه این آزمون هم‌اکنون درحال برگزاری است، گفت: آزمون سطح یک و ۲ ویژه طلاب، مدرسین بوده و سطح سه فقط مدرسین را شامل می‌شود.

سرپرست آموزش مرکز اسلامی گلستان با اشاره به اینکه آزمون تعیین سطح در دو مرکز غرب و شرق استان درحال برگزاری است، اظهار کرد: در غرب استان شهرستان آق‌قلا در مدرسه ام‌الابرار و در شرق استان شهرستان گنبدکاووس در دانشگاه شمس، حوزه‌های امتحانی هستند.

وی با تأکید بر اینکه مدرک این آزمون از معتبرترین مدارک به‌شمار می‌رود، افزود: این مدارک مورد تأیید وزرات علوم بوده و سطح یک معادل فوق دیپلم، سطح ۲ معادل کارشناسی و سطح سه معادل کارشناسی ارشد رشته معارف اسلامی خواهد بود.

سرپرست آموزش مرکز اسلامی گلستان با اشاره به اینکه ۲۷۰ نفر از اهل سنت در این آزمون شرکت کردند، ادامه داد: اگر شرکت کنندگان در این آزمون موفق به دریافت مدرک شوند، می‌توانند با همان مدرک نیز در دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازند.

آخوند میرزا علی با تأکید بر اینکه این آزمون هر دوسال یک بار برگزار می‌شود، گفت: حدنصاب قبولی در آزمون کتبی ۱۲ بوده و بعد از گذراندن دوره یک‌ ماهه تکمیلی حدنصاب آزمون تکمیلی ۱۴ خواهد بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن