اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی مریوان : دشمنان تابِ دیدن وحدت شیعه و سنی را ندارند

آوای سنت : ماموستا امجد محمودی سرپرست مرکز بزرگ اسلامی و امام جمعه مسجد جامع قبای مریوان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب، اظهار داشت: به شهادت رساندن نیروهای فراجا در راسک سیستان و بلوچستان واقعه تلخی است که بر دل همه ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های معظم شهدای راسک نشست و ما نیز امروز عزادار عزیزان خود هستیم.

امام جمعه مسجد جامع قبای مریوان بیان کرد: حمله تروریستی به پاسگاهی در شهر راسک جز لکه ننگی بر چهره مدعیان دروغین حقوق بشر و استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی و منافقین نباشد چه دستاوردی برای آنان داشت.

وی تصریح کرد: اینگونه حملات ذره‌ای ناامیدی در دل ملت بزرگ ایران که از ابتدای انقلاب تاکنون هر سال و هر ماه چنین حرکات ناجوانمردانه را مشاهده کرده است ایجاد نخواهد کرد.

ماموستا محمودی با بیان اینکه هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه آنها در هر کجا، هر زمان و توسط هر کسی مجرمانه و غیرقابل توجیه است، گفت: بی شک عاملان و آمران و مشارکت کنندگان با هر وسیله‌ای که برای ترور این عزیزان استفاده کرده باشند و لحاظ شرعی و عقلی شریک در جرم تلقی می‌ شود.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی مریوان بر لزوم پاسخگویی عاملان، سازمان دهندگان، تأمین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آنها تأکید کرد و خاطرنشان داشت: باید دستگاه‌های امنیتی کشور با ورود قاطعانه عاملان اصلی را شناسایی و در اسرع وقت به شدت مجازات نمایند تا عبرت و درسی برای کسان دیگر باشد که قصد و نیت خبیثانه‌ای نسبت به نیروهای خدوم کشور را دارند.

این عالم اهل سنت با اشاره به این مهم که دشمنان تابِ دیدن وحدت شیعه و سنی را ندارند، یادآور شد: در کشورهای همسایه ناامنی وجود دارد اما در نقطه به نقطه ایران مردم در سایه امنیت و آرامش به زندگی خود می‌پردازند؛ آیا جرم و تاوان این شهدا صیانت از امنیت مردم نباشد چیز دیگری بوده است؟

امام جمعه مسجد جامع قبای مریوان گفت: اینجانب ضمن محکوم نمودن این حمله تروریستی که باعث شهید شدن تعدادی از نیروهای انتظامی شده است به خانواده محترم این شهدا تسلیت عرض نموده و برای آنان علو درجات را از ذات خدای متعال مسئلت می‌نمایم.

ماموستا محمودی در پایان تأکید کرد: از دستگاه قضا و عدلیه کشور درخواست می‌نمایم پس از شناسایی عاملان و آمران، آنها را در اسرع وقت به اشد مجازات برساند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن