اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

شباهت جنایات داعش به جنایات صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی فلسطین

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت بندرترکمن، اقدامات سراسر خشونت بار گروه تروریستی داعش را شبیه سازی جنایت های رژیم صهیونیستی خواند.

به گزارش آوای سنت، الحاج عبدالرحمن آخوند کر در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تقبیح حمله تروریستی به گروهی از مردم بیگناه در سالروز شهادت سردار سلیمانی با بیان این مطلب که گروه داعش در هر عملیات تروریستی، آب به آسیاب دشمن می ریزد، گفت: هنگام می دانیم که داعش دست پرورده آمریکا می باشد و زمانی که شعله های جنگ را در کشور سوریه براه انداخت، غرب روش تبلیغ بر علیه اسلام را به اجرا گذاشته و موج منفی زیادی بر علیه مسلمانان به عنوان پیروان دین خشونت و ترور به اجرا در آوردند که این قبیل اقدامات باعث تغییر نگاه بسیاری در اذهان عمومی ملل سایر گردید و آنها تا مدت ها به اسلام با دیده شک و تردید نگریستند تا جایی که این مسئله حتی روی صنعت گردشگری ممالک مسلمان نیز اثرات سوء برجای گذاشت.

آخونر کر در اینباره افزود: اقدامات سراسر خشونت بار داعش را تنها می توان با جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه مقایسه کرد. داعشی ها از یکسو تظاهر به اسلام کرده و از سوی دیگر با قتل و عام انسان های بیگناه وجهه نامناسبی از اسلام را به نمایش می گذارند. آنها کارهای شان را به قرآن نسبت می دهند و همچنان که اخیرا مشاهده شد عده زیادی از افراد بیگناه را هدف قرارداده و جمعی را به شهادت رساندند. داعش در حالی به دشمنی خود با دنیای اسلام ادامه می دهد که در فاصله ای نه چندان دور، صهیونیست ها پل های ارتباطی مردم فلسطین را با جهان اطراف مسدود کرده و به هر جنایتی که فکر بشر به آنها نمی رسد، مبادرت می ورزند!

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن با تاکید این موضوع که داعش از زمان تاسیس حتی یک اقدام جزئی در حمایت از مردم بی دفاع غزه ترتیب نداده است، افزود: شعار سردمداران داعشی در تهدید کشورهای غربی برای فریب دادن مسلمانان بوده و آنها مستقیما از سوی عوامل ترور و وحشت تغذیه می شوند. داعش تاکنون دست به چند سلسله اقدامات جنایتکارانه بر علیه مردم بیگناه زده است و به کارهایی تن می دهد که هدف دشمنان را برآورده می کند.

امروز در فلسطین از تریبون ها نیاز فوری برای دفاع از حریم امن الهی به گوش می رسد، اما صدای یک ملت مظلوم و ستم کشیده تاکنون به جایی نرسیده است و تنها چند دولت به یاری رزمندگان جبهه حماس شتافته اند. در عین حال دولت های متحد اسرائیل با صدور بیانیه، مدافعان راستین مسجد الاقصی را تهدید می‌کنند.

آخوند کر، همچنین عناصر فریب خورده را آلت دست گروه تروریستی داعش خواند و عنوان نمود: داعش در اکثر اقداماتش از وجود افراد جوان و فریب خورده استفاده می کند. در هیچ یک از صفحات تقویم صدر اسلام و دوران طلایی حاکمیت مسلمانان بر بخش هایی از حاک اروپا، دیده و یا شنیده نشده است که با پیروان ادیان برخورد های خشن صورت گرفته باشد.

اسلام دین اعتدال است و خشونت را بر نمی تابد. درباره عدالت صحابه رضی الله عنهم با پیروان شان و در کتاب های تاریخی به نمونه های فراوانی اشاره شده است. همگی آن بزرگواران در مکتب قرآن کریم و سنت نبوی پرورش یافته و تربیت شده اند. بنابراین کشتار انسان های بی گناه از نگاه تمامی مذاهب اسلامی محکوم بوده و باید با آن مبارزه شود.

آخوند کر تاکید ورزید: این ایام خانواده داغدار زیادی در سوگ دلبندان شان بسر می برند و مسئولین وظیفه خطیری در پاک کردن رد پای دشمان در اقصی نقاط سرزمین اسلامی ایران بر عهده دارند. باید نقاط آسیب پذیر در چنین مناسبت هایی شناسایی شده و مورد ترمیم قرار گیرند. دشمن از کوچکترین روزنه ها برای نفوذ سود برده و از سلاح های کشتار جمعی برای وارد آوردن ضربه به بدنه جهان اسلام هزینه می کند.

بدترین و ناشناخته ترین تهدید این است که دشمن در لباس دوست ظاهر شده و از نقاط حساس و آسیب زا وارد می شود. تحمیل رنج به مردم با اقدامات تروریستی گناهی نابخشودنی است. بهره جستن از پتانسیل بومی در اجتماعات خاص سازنده خواهد بود. به تجربه ثابت شده است که سخت ترین کارها با مشارکت عمومی قابلیت اجرایی بهتری پیدا می کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن