اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

امواج سهمگین تهاجم فرهنگی در کلام مولانا عثمانی

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه دارالعلوم مکی زاهدان بار منفی اثرات تهاجم فرهنگی را زیان بارتر از نبرد فیزیکی در میدان جنگ قلمداد نمود.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالحکیم عثمانی در بحث موج گسترده تهاجم فرهنگی که بر علیه امت اسلامی صورت می گیرد، جنگ نرم را از جمله موضوعات مهم در دو دهه گذشته خواند و گفت: همانطور که می دانید نویسندگان و نظریه پردازان دنیای اسلام در خصوص موضعات مشابه کتب و مقالات متعددی را منتشر کرده اند و لازم است مخاطبان جوان جامعه از خروجی این جلسات و مفاد تالیفات انتشار یافته اطلاعات کامل داشته باشند. آنها باید بدانند اهداف بیگانگان در براه انداختن جنگ نرم و تهاجم فرهنگی چیست و تاکنون به چه نتایجی دست یافته اند.

در گذشته برخی تحلیگران دنیای پیرامون را شبیه یک دهکده گردشگری با وسعت کوچک معرفی می کردند و امروز بدلیل پیشرفت های رسانه ای و ارتباطات و همچنین امکان دسترسی سریع و آسان به دانستنی های گوناگون می توان آنرا در حد یک اتاق چند متری تشبیه کرد. در چنین شرایطی اندیشه نفوذ فکری و فرهنگی به منظور تحت تاثیر قرار دادن افکار و اعتقادات مردم سایر ملل توسط دشمنان دین به فعل تبدیل شده است.

مولانا عثمانی طرح کشورهای ابرقدرت مانند آمریکا و غرب برای تسلط یافتن روی افکار ملل و بویژه مسلمانان را طرحی فراگیر و مربوط به گذشته خواند و اظهار داشت: در پس از جنگ های طولانی مدت صلیبی که منجر به شکست دشمن از لشکر اسلام شد، سیاستمداران غربی به این یقین رسیدند که با تغییر نگاه یک ملت می توان زمینه های تغییرات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را به وجود آورد و لذا به اجرای این طرح استمرار بخشیدند. باید بپذیریم زمانی که به فرهنگ غنی و اصیل یک ملت خدشه وارد شود آن کشور در سریع ترین زمان به تسخیر قوای مهاجم در خواهد آمد. بیگانگان برای این منظور امکانات گسترده ای را تدارک دیده و از دانش متخصصین زبده علمی و کارشناسان تبلیغاتی در سطح بین المللی بهره می گیرند. غرب به روشنی می داند که چگونه روی افکار جوامع کار کرده و در نوع نگاه شان تغییر ایجاد نمایند. این جنگی است که برخلاف نبرد میدانی هیچ سرباز مسلحی در آن نقش ندارد و همه چیز در اشکال و ابعاد پنهانی پیاده می شود.

مدرس حوزه علمیه دارالعلوم مکی زاهدان نیروهای اتاق فکر طرح های تهاجم فرهنگی را شامل نویسندگان، خبرنگاران، تحلیل گران، مفسران چیره دست، تصویربردان، تولیدکنندگان محتوا، کارگردان ها وعکاس ها ذکر کرد و عنوان نمود: آنها در گذشته برنامه هایشان را در رادیو پیاده می کردند، اما امروز تلویزیون، ماهواره، فضای مجازی و سایر ابزارها را نیز در اختیار دارند تا دینداری در مردم مسلمان را به صفر برسانند. دشمن کنونی به قدرت جهان اسلام واقف است. او می داند که مسلمان با اتکا به نیروی ایمانش به پیروزی می رسد و تا زمانی که راه قرآن و پیامبر را ادامه می دهد غلبه بر وی دشوار خواهد بود.

مولوی عثمانی در ادامه این بحث یادآور شد: دشمن شکست را برنتافته و مجددا به تجدید قوا می پردازد. او درک کرده است که نمی تواند با استفاده از ابزار جنگی، فرهنگش را بر مسلمان واقعی تحمیل کند. دشن بیگانه بر اساس یک باور پوچ تنها چیزهایی را که می بیند باور می کند. وی صفت چپاول را در تار و پود خود پرورانده و بدون در نظر گرفتن حدود و مرزها چشم طمع به منابع دیگران دارد.

مسلمان باید ها و نبایدهای قرآن را هدف و حدود خود می داند. باید بدانیم که آثار مخرب یک فکر مسموم بسیار شدیدتر از اثابت صدها گلوله است. در پشت هر قلمی که دستوری را به امضا می رساند شخصی قرار دارد که به خوبی می داند چه دستوری را صادر کرده است و به آن ایمان دارد. غربی ها ابتدا مفاد نقشه تهاجم فرهنگی را در ذهن پروانده و سپس برای نابودی فکر و اعتقادات مسلمان دستور اجرایش را با تخصیص مبالغ هنگفتی صادر می کنند.

بیگانگان برای اجرای نقشه چهره دوست به خود گرفته و با نرمی و ارائه پیشنهادات جذاب از قبیل تاسیس شعبه های دانشکده های آموزشی، اعطای بورسیه های تحصیلی به نخبگان مسلمان و یا احداث بیمارستان ها و مراکز درمانی مخاطب را اغفال می کنند. تشخیص نیات پلید غرب از روی چهره هایشان دشوار است و رفتاری نمی کند که مسلمان نسبت به وی حس تنفر پیدا کرده و بر علیه اش دست به قیام بزند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن