اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

تاثیرات مخرب سحر و جادو در زندگی انسانها

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت بیرجند اثرات جادو در روح و روان انسان را مخرب توصیف کرد.

به گزازش آوای سنت مولانا غلام حیدر فاروقی از جادو بعنوان یکی از مصیبت های خطرناک زندگی یاد کرد و گفت: همان طور که انسان به طور طبیعی بیماری های جسمی اش را شناخته و در صدد معالجه امراض اقدام می کند، برای حفاظت از دین و ایمانش می بایست از آسیب های جادو آگاهی پیدا کرده تا ایمانش را بر اثر جادو و متوسل شدن به جادوگران از دست ندهد. در عصر حاضر بسیاری از شیادان با ترفندهای گوناگون و به بهانه های مختلف چون بیماری و مشکلاتی دیگران را طرف جادو می کشانند. در قرآن و سنت وجود و اثر جادو را ثابت کرده اند. به همین دلیل شرع مقدس اسلام مسلمانان را از جادو و رفتن به پیش جادوگران برحذر داشته است.

مولانا فاروقی جادو رادر انواع متفاوت خواند و اظهار داشت: جادویی که چشم بندی وتخیلی و یا با شعبده بازی انجام می شود از حقیقت بدور است. شخص جادوگر با نیروی تخیلی آنچنان در مغز بیننده اثر می گذارد که مخاطب دیده ها و پندارها را باور می کند، این نوع شعبده بازی ها بیشتر در زمان حضرت موسی علیه السلام و با کمک شیاطین انجام می گرفت. نوع دوم جادو ایجاد تغییر در حالت شخص است و گاهی بیماری را شدت بخشیده و یا صدمات جسمی و روحی به فرد وارد می کند. جادوگران معمولا با کمک شیطان مطالبی را ناخوانا، مربع شکل و با اعداد مختلف می نویسد.

این نوع جادو برخی را بیمار کرده و بعضی را به جنون و دیوانگی گرفتار می کند. پیامبر اسلام مدتی تحت تاثیر این جادو بسر برد و لذا خدای متعال برای معالجه آن حضرت سوره های ناس و فلق (معوذتین) را نازل کرد، پس بزرگترین نسخه برای بی اثر کردن و از بین رفتن جادو، خواندن معوذتین است.

امام جمعه اهل سنت نوع سوم جادو را به قصد جدا کردن زن و مرد ازیکدیگر وایجاد نفرت و اختلاف دربین افراد و خانواده ها عنوان نمود وافزود: برقراری محبت میان دو نامحرم از تبعات نوع سوم است. همه ائمه چهارگانه اهل سنت جادوگری را که از شیاطین کمک می گیرد وکفر می ورزد تا آنها را راضی و خشنود سازد جزو افراد کافر می شمارند. طبق آیه قرآن نیز از سحر و آموختن سحر به عنوان کفر یادشده است.

مولانا فاروقی پلید ترین و کثیف ترین جادو را شرک ورزی برای جلب رضایت و خشنودی شیطان دانست و ادامه داد: حضرت عمر رضی الله در زمان خلافت خود به همه استانداران دستور داد هر مرد و زن جادوگری را که یافتند فورا بکشند. احدی از یاران و اصحاب نبی مکرم به این حکم اعتراض نکردند، زیرا می‌دانستند این حکم پیامبر است. نبی مکرم در اینباره فرمایش می دارد، کسی که نزد فال بین رفته و درباره گذشته و حال از او سوال می کند، نماز چهل شبانه روزش پذیرفته نمی شود، این گروه از افراد بهشت را نخواهند دید، زیرا تنها خدا است که از غیب خبر دارد.

عواملی از جمله ضعف ایمان، ضعف به تقدیرات الهی، ضعف امید و توکل به خدا و خالی بودن خانه ها از ذکر و تلاوت در گسترش جادو در جوامع اسلامی تاثیرگذار بوده اند. وقتی در خانه یاد خدا و تلاوت قرآن نباشد آن خانه تبدیل به محل وجایگاه شیطان خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن