اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

تلاش دشمنان برای دور کردن جوانان از آموزه های قرآنی

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان، دور کردن جوانان از قرآن کریم و نشاندن یهود به جای اسلام را توطئه امروز دشمن دین الهی دانست.

به گزارش آوای سنت، مولوی عبدالطیف نارویی در سخنانی، قرآن کریم را مسیر هدایت همه اهل پرهیزگار خواند و گفت: فهم، درک، بررسی و تدبر در قرآن عظیم الشان قوی ترین راه برای معالجه فتنه هایی است که جوامع با آن درگیر می باشند. علاج بسیاری از بیماری ها و مشکلات بسته به اخوت انسان با کتاب آسمانی است و اگر فهم این حقیقت که هیچ کس نمی تواند به زیبایی خدای متعال سخن بگوید وجود داشت، برخی ادبیات خود را برتر نمی دانستند.

امروز نگاه امت مسلمان به قرآن این گونه است که آن را روی طاقچه می گذارند و تمام اهتمام خود را برای به دست آوردن مال بیشتر بکار می بندند. آنها نمی دانند که با کار یکسره و تلاش شبانه روز تا حدی می توانند به مال دنیا برسند، اما قرآن بنده پرهیزگار را به جایگاه رفیع و عزتمندی در هر دو جهان رهنمون می سازد.

وی انتقاد به مسلمانان در بی توجهی به قرآن کریم را وارد دانست و اظهار داشت: ایراد اساسی در این است که میل به خواندن قرآن در ما وجود ندارد. قرآن تنها برای اعراب نوشته نشده و کسی که بخواهد مفهوم آیات را بداند امکانات گسترده زیادی برای این امر تعریف شده است. هر شخصی که میل به قرآن دارد می تواند با رجوع به منابع متعدد از مفهوم و تفسیر آیات سر در بیاورد.

یکی از فواید قرآن این است که ما را از خوبی ها و بدی های دنیا مطلع می سازد. مفاسد را به مخاطب می شناساند. افرادی بودند که قرآن را می شناختند، لیکن تفکر سالم نداشته و چارچوب زندگی شان را بسوی سقوط در چاله های دنیا بنا نهادند.

مولوی نارویی پیروی از زندگی غربی را آفات کنونی جوامع مسلمان برشمرد و عنوان نمود: خدای متعال بندگانش را از دنباله روی شیطان بدبخت و بیچاره باز می دارد. صدها تعابیر و توجیهاتی که شیاطین در گوش و جوارح ما زمزمه می کنند بهانه هایی برای نخواندن نماز هستند.

کسانی که تمام وقت مشغول به دنیا می شوند فرصت عبادت را از خود سلب می دارند. چنین اشخاصی کمتر فرصت بندگی پیدا می کنند و عمر مفیدشان به جمع آوری مال و دارایی می گذرد. این گروه گرچه از شیطان بیزاری می جویند، اما با دوستانی از گروه مریدان شیطان دم خور شده و با ایشان مراوده می نمایند، لذا نباید تعجب کرد که نتوانند راه را از بیراهه تشخیص دهند، بدانیم که عمده ترین مشکلات ها بخاطر تبعیت از وسوسه های شیطانی اتفاق می افتند. اکثر رویدادهای ناگواری که شاهدشان هستیم، در نتیجه غفلت رخ می دهند، پس ریشه اتفاقات بد زندگی وسوسه ها هستند. یقیننا انسان اگر منافذ ورود شیطان را به روی خود ببندد دچار وسوسه و افکار پلید نخواهد شد.

مدرس حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان توظئه دشمنان بر علیه امت را از عوامل دیگر فساد یاد کرد و متذکر شد: مستشرقین و خاورشناسان رسانه هایشان را بر علیه امت اهل ایمان بکار گرفته اند تا یهود را به جای اسلام بنشانند. اقدامات آنهاالبته بی نتیجه نبوده است. هر دلی تمیزی که آلوده می شود، هر عقیده سالمی که فاسد می گردد و پیدایش شبهه در ایمان مومن از اثرات آسیب های توطئه دشمنان می باشد. اگر آنها می دانستند که از کارهایشان نتیجه نخواهند گرفت از طرق دیگر وارد میدان می شدند.

مولوی نارویی خاطر نشان ساخت: بیشترین مشقتی که رسول گرامی اسلام تحمل کرد در راه اصلاح عقیده بود. عناصر فانی را از قلب های خود بیرون کنیم و همانگونه که اعتقاد و باور به صفات باریتعالی داریم خواسته و تمنای خود را از وی بطلبیم. همه مودجودات درون دنیا اعم از زنده و بی جان همه از نشانه های قدرت خالق بی همتا هستند. قدرتی که بتواند کوه ها، اقیانوس ها و کهکشان ها را بیافریند بدون شک خواسته های بندگانش را نیز برآورده می کند. کاری را بدون عبادت از پیش نبریم که بن بست خواهیم خورد. هر برنامه مناجاتی را فقط برای جلب رضایت الله ترتیب دهیم و از عبادات سایر مانند حج بیت الله و روزه که فلسفه های بسیار زیادی در خود دارند، غافل نمانیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن