اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

دوستی برخی از حکام مسلمان با اسرائیل مایه ننگ است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت طبس مسینا، دوستی برخی حکام عرب با رژیم صهیونستی را یک ننگ برای جهان اسلام عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، مولانا سید محمد حسینی ضمن محکوم کردن شهادت ده ها تن از مردم فلسطین توسط دژخیمان اسرائیل گفت: آنچه که در این عصر اتفاق می افتد متفاوت از دوران طلایی جهان اسلام است و متاسفانه می بینیم که رفتارها و واکنش ها به وقایع و رویدادها کمتر نشانی از گذشته پر افتخار دارد. کنار آمدن با مظلومیت ملت فلسطین و ناظر بودن بر کشتار مردم بی گناه در غزه که طی هر سال در صدر اخبار رسانه های بین المللی قرار می گیرد، یک ننگ واقعی برای امت اسلامی می باشد. عده ای معدود در خاورمیانه با اشغال کشور مسلمان فلسطین، رژیمی غاصب به نام اسرائیل را تشکیل داده و دقیقا در قلب دنیای اسلام دست به کشتار مردم بی دفاع و کودکان زده و جرایم بسیاری را نیز بر مردم عادی روا می دارند.

مولانا حسینی طولانی شدن بلاتکلیفی مردم آواره فلسطین را محصول گرایش برخی حکام عربی به سمت غرب خواند و افزود: مسلمانان در سرزمین های مختلف دیگری مانند افغانستان نیز دائما قتل و کشتار می شوند و ما تنها می توانیم بر این وقایع تاسف بخوریم. ابراهیم ادهم (ره) در پاسخ به سوالی درباره چرایی مستجب نشدن دعای مسلمانان پس از دوران طلایی خلافت اسلامی، علت این امر را در دوری مسلمانان از قرآن و سنت بیان می دارد. در عصری که از خدای متعال شناخت کامل وجود دارد، اهمیتی به دستورات قرآن کریم داده نشده و عملکردها خلاف جریان احکام و شرعیات دین را نشان می دهند. هر چه امکانات افزون شده و فهم قرآن آسانتر می گردد از سوی دیگر اعمال ما در خلاف جهت مسیر خداوندی حرکت می کنند.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا، امت مسلمانان را مسئول بی تفاوتی بسیاری خون های ریخته شده در سرزمین های اسلامی دانست و اظهار داشت: در شعار شیطان را دشمن خونی انسان می دانیم، اما کارهای ما موافق با پسند شیاطین است. بعضا از برخی همنوع بدطینت اعمالی سر می زند که شیطان هم شرمنده آن می شود. در حرف و سخن ادعای محبت رسول خدا را می کنیم، ولی راه و روش ایشان را مربوط به گذشته می دانیم. منکرات را نسل به نسل منتقل کرده و ضمن برپایی مجالس شرابخواری و قماربازی، نگهداری از سگ در خانه را نیز جزو تمدن جدید می شماریم. در دعاها از آتش به خدا پناه می بریم، لیکن اعتقاداتمان نمود عینی ندارند.

مولانا حسینی ادامه داد: همه در حالی خواهان رفتن به بهشت هستیم که در رفتار و گفتار بر خلاف مسیر آن حرکت می کنیم. خواندن نماز را ترک کرده و صله رحم را از یاد برده ایم. حتی مناسبت ها نیز باعث نمی شوند تا به صورت پاره وقت سراغی از احوال بستگان و همسایگان گرفته و رفت و آمدها را از برنامه زندگی خارج کرده ایم. خانه ها را به شکلی بنا می کنیم که انگار قرار است تا ابد مامن و محل آسایش باشند. در تمام مدت سال درها را طوری بسته نگه می داریم که کسی جرات دق الباب پیدا نکند و زمانی که در جامعه منکری را می بینیم عامل را غریبه فرض کرده و بدین نحو از بار مسئولیت شانه خالی می کنیم.

این عالم اهل سنت دوری از معروفات و نهی منکرات را باعث ذلت بنی اسرائیل توصیف کرد و یادآور شد: آنها با گناهکاران هم نشین شده و کارهایشان را عادی جلوه دادند. آن مردم نیز مانند ما طبیعت مرگ را باور داشتند، ولی خود را آماده رفتن به سرای باقی نکرده بودند. در حد توان حقوق سایرین را ضایع کرده و بر مال خود افزودند. همچنین عیوب دیگران را افشا کرده و معایب خود را پوشیدند. لذا امروز تا دیر نشده با دستگیری از افراد تهی دست شکرگذار نعمت های باریتعالی شویم. از دفن مردگان عبرت های لازم را گرفته و به فکر روزی باشیم که عاقبت خود هم به دست دیگران دفن خواهیم شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن