اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

شیخ بهجت: رسانه های غربی در صدد تغییر فرهنگ جوانان مسلمان هستند

آوای سنت: مدرس مدرسه دینی سلطان‌العلما بندرلنگه تهاجم فرهنگی را نقشه رسانه های بیگانه برای انحراف نسل جوان مسلمان دانست.

به گزارش آوای سنت، شیخ محمد صدیق بهجت در گفتگو با خبرنگار ما ضرورت حفظ وحدت و همبستگی اسلامی را با توجه به شرایط حساس جامعه ضرورتی بسیار خطیر خواند و گفت: فشار اقتصادی و تحریم های ظالمانه از یک سو و بحران کرونا از سوی دیگر شرایط ناامنی را برای همه آحاد جامعه ایجاد کرد و ثابت شد که متوقف شدن چرخه هر یک از نیازهای روحانی و جسمانی تا چه حد می تواند در زندگی مردم اثرگذار باشد. خوشبختانه به نظر می رسد بتوانیم به یاری همدیگر دوران فرسایشی را پشت سرگذاشته و از این آزمون سخت و دشوار سربلند خارج شویم. زندگی بدون دینداری معنای حقیقی و چرایی تولد انسان را زیر سوال می برد و سختی معیشت نیز روی همه ابعاد و از جمله دینداری تاثیرات منفی بر جایی می گذارد.

شیخ بهجت نگاه به آینده را جزو فطرت های نهادینه شده در وجود هر انسان دانست و افزود: اگر نگاه به آینده در انسان وجود نداشت شاید سخت می شد امروز را به فردا رساند. فصل ها، تغییرات جوی و سایر رودیداهای طبیعی همگی دلایلی هستند تا بدانیم که ایام برای ما چگونه می گذرند و لذا بنا به فرمایش قرآن کریم در پس از هر سختی دوره آسانی هم فرا خواهد رسید. هیچ برگی از شاخه درخت جز به اراده الهی به پایین نخواهد افتاد، پس باید برای برون رفت از مشکلات خویشتندار بوده و مواظب باشیم تا دشمنان به وحدت امت خدشه وارد نکنند.

این عالم شاخص اهل سنت تهاجم فرهنگی را برنامه ریزی سردمداران رسانه های غربی برشمرد و عنوان نمود: اقدام دشمنان دین در تهاجم فرهنگی بر علیه سرزمین های اسلامی و از جمله در ایران از دهه هفتاد شمسی مرحله به مرحله و ابتدا از طریق پخش نوارهای مبتذل به اجرا گذاشته شد و مدت ها است که بوسیله شبکه های ماهواره ای و از نیم دهه گذشته با فضای مجازی روح و ذهن جوانان ما را نشانه رفته اند. زمان آن رسیده است تا به گسترش فعالیت های سالم فرهنگی و دینی و گسترش آن در میان طوایف و قبایل زمینه پویایی فرهنگی را در میان اقشار به پرورش رسانده و آنها به جای اینکه تماشاگر فیلم های عناصر بیگانه باشند خلاقیت هایشان را به معرض نمایش بگذارند.

شیخ بهجت ماه های پیش رو را عالی ترین فرصت برای تزکیه روح و نفس توصیف کرد و اظهار داشت: در گذشته آگاهی عمومی درباره وقایع ماه های قمری چندان زیاد نبود، اما امروز خوشبختانه بینش اسلامی و استقبال از مناسبت های دینی همچون ماه های رجب، شعبان و رمضان در خانواده های مومن و دیندار جریان خوبی پیدا کرده است و طراوت روحانی را می توان در دینداران مشاهده کرد. امید ما به این است تا با حرکت مجدد چرخه اقتصادی در کشور و کاهش دغدغه های جوانان روند زندگی ها به حالت عادی بازگرد. تا زمانی که حداقل ها برای فرزند ما فراهم نباشد از وی نمی توان توقع خیال آسوده داشت. وحدت عملی آن است که افکار و اعمال زاید را از بنیان زندگی خود ریشه کرده و بسوزانیم. نعمتی را که خدای متعال از راه دریا و زمین به ما عطا می نماید صرف جشن های پرهزینه، چشم و هم چشمی های بیخودی و موسیقی های مبتذل نکنیم. درهای تولیدات مایعات قاچاق را که اسلام آنها را نجس می داند برای همیشه ببندیم. قاطی کردن حرام و حلال برکت را از سفره می گیرد. احکام و شرعیات نیز جزو اوامر الهی و از واجبات هستند و عمل مطابق سنت هر کاری را برایمان سهل و آسان خواهد کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن