اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

معرفی صحیح اسلام مهم ترین راهکار مقابله با بی احترامی ها

علامه ندوی: تکلیف عمومی مسلمانان ابلاغ دعوت اسلام به همه مناطق است

آوای سنت: بدنبال هتک حرمت به قرآن کریم در کشور نروژ علامه سید سلمان ندوی از علمای شاخص هندوستان ضمن محکوم کردن این عمل از شجاعت عمر الیاس جوان مسلمانی که با فرد هتاک برخورد کرده بود تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت علامه سید سلمان ندوی در این زمینه تاکید کرد :بی احترامی به قرآن وگستاخی به پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم واستعمال نمودن حرفهای زشت و توهین آمیز نسبت به اسلام یا دیگر ادیان و مذاهب،اگر چه این بی حرمتی نسبت به حضرت عیسی یا حضرت موسی و یا دیگر انبیاء باشد، یا به شخصیتی از شخصیت های اجتماعی ملت وقومی توهین بشود عملی زشت، غیر انسانی وغیر اخلاقی، وکاری است که خلاف قوانین دنیا است و این عمل زشت مستحق بالاترین مذمت هاست.

در رابطه با عمر الیاس بگویم که او جوانی شجاع، و با غیرت است که کار او قابل تمجید است و مسلمانان بایستی غیرت وشجاعت او را بستایند.

در واقع عمر الیاس در آن لحظه ، هر کاری که از دستش بر می آمد انجام داد و از لحاظ قانونی چه قانون کشوری باشد یا قوانین بین المللی قانون به هر شخص این حق را می دهد که بتواند در برابر ظلم از خود دفاع کند. وچه ظلمی بزرگتر از اینکه به پیامبر وکتاب کسی اهانت شود.

عکس العمل عمر الیاس هم یک نوع دفاع بود، دفاعی ایمانی و قانونی که به جا وشایسته بود.

آشکاراست که آن شخص مجرم وجنایت کاری که مرتکب این جنایت شد انسانی وحشی وپلید است که او را انسان خطاب کردن هم مناسب نیست، اما عمر الیاس این جوان شجاع و با غیرت در مقام دفاع از قرآن مثال خوبی را برای مسلمانان تقدیم کرد.

اما جنبه دیگر قضیه این است که بر یکایک مسلمانان واجب است که قرآن کریم را به تمام ملتها و به تمام ادیان و مذاهب وتمام مردم دنیا برسانند. این مسئولیت بزرگ بر دوش همه مسلمانان است و باید بدانیم که بزرگترین کوتاهی مسلمانان در عصر حاضر این است که متاسفانه مسلمانان دین مبین اسلام را که دینی همه شمول و متعلق به تمام ملت هاست را طوری معرفی کرده اند که این دین فقط از آنِ مسلمانان است وبس، .

این ایده درست نیست بلکه ضرورت است تا عملا ثابت کنیم که این دین انسان ساز، متعلق به تمام انسان های روی زمین است و اسلام را طوری معرفی کنیم که هر فرد این امت چه مرد باشد یا زن، پیر باشد یا جوان این گونه احساس کند که خدا ورسول خدا من را مخاطب کرده است تا در ذهنش این نقش ببندد که قرآن وشریعت از همه انسانهاست.

پس این مسئولیت بزرگی است که باید این دعوت را در تمام نقاط دنیا از نروژ گرفته تا آفریقا و از آمریکا گرفته تا نیوزلند وبقیه ممالک دنیا عام کنیم و در هندوستان هم مسلمانان مسؤلیت دارند که این دعوت بزرگ را انجام دهند .چرا که عدم مسؤلیت پذیری از جانب مسلمانان سبب این اتفاقات اسفناک می شود .نتیجه این قبیل رخداد ها این است که بعضی انسان ها وحشی می شوند وجهالت خود را بطور احمقانه ای به مردم دنیا ثابت می کنند. طوری که مردم با دیدن این تراژدی ها غرق در حیرت می گردند.

همچنین ما از حکومت نروژ ودولت مردان آنها سپاس گذاریم که آنها بر علیه این شخص مجرم عکس العمل نشان دادند وهر قدمی را که آنها در این راستا بر می دارند کاملا قانونی است واین هم حائز اهمیت وقابل تقدیر است که آنها در قبال حقوق مسلمانان مسؤلیت پذیرند و معترفند به اینکه جمعیت قابل توجهی از مسلمانان در نروژ هستند که در کنار دیگر ساکنان نروژی زندگی مسالمت آمیزی دارند و هرگز اغتشاش و بی نظمی نمی کنند و به قوانین کشور احترام می گذارند.

بنده معتقدم که این حادثه به نفع مسلمانان است و مسلمانان باید به کار دعوت به سوی اسلام مشغول شوند وصلاحیت های زبانی خود را در این را خرج کنند ودر رابطه با دین اسلام خوب ذهنیت سازی کنند. چرا که در صورت کوتاهی در امر دعوت به سوی اسلام نتایج در تمام نقاط دنیا بر علیه مسلمانان می شود.

پس بهترین کار برای حفاظت از دین دعوت مردم به سوی دین است.

در روزهای اخیر انتشار تصاویر آتش زدن قرآن کریم در نروژ موجی از نفرت را در دنیای اسلام بر انگیخت .

برای دیدن این کلیپ به لینک زیر مراجعه کنید :

فیلم

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن