اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

مولوی صالحی:عادی سازی روابط اعراب با اسرائیل خلاف منافع امت اسلامی است

آوای سنت: مدیر حوزه علمیه مظهرالتوحید تایباد سیاست عادی سازی برخی دول عربی منطقه با اسرائیل را بر خلاف مصالح امت اسلامی دانست.

به گزارش آوای سنت، مولوی عبدالباری صالحی در گفتگو با خبرنگار ما تصور خیرخواهی یهود و نصارا برای امت مسلمان را اشتباهی سخت و جبران ناپذیر از سوی برخی دول عربی منطقه خاورمیانه خواند و گفت: اگر پیروان دنیای اسلام اصل اعتقاد به نبوت و ایمان به معاد را در خود تقویت نکنند به جای رضایت باریتعالی خوشنودی یهود و نصارا فراهم می آورند.

اسرائیل جام زهری است که برخی دولتمردان عربی تمایل به نوشیدن آن دارند و وقایع گذشته برای این قبیل حکام درس عبرت نشده است. مخالفت یهود با رسالت نبی مکرم اسلام از همان ابتدای رسالت برای آن حضرت مشخص بوده است و همه ما می دانیم که سران یهود بدنبال صدمه زدن به پیامبر امت بودند، پس اسرائیل زمانی با ما کنار خواهد آمد که اصول اسلامی و عقیدتی خود را زیر پا بگذاریم. اسرائیل در منطقه جولان می دهد تا اربابش آمریکا را از خود راضی نماید.

مولوی صالحی ممالک اسلامی و حکام کشورهای اسلامی را دو مقوله متفاوت از هم دانست و افزود: همه ما در مقام یک مسلمان عربستان را بعنوان مرکز دایره اسلامی قبول داریم، اما سیاست های حکام این کشور را خلاف منافع مسلمانان می دانیم. سمت و سوی سیاستگذاری ها در این کشور بر خلاف نظر امت بوده و تلاش آنها برای جلب رضایت یهود و نصارا می باشد. حکومتی که بخواهد کلمه شهادتین را از پرچم کشورش حذف کند در آینده آیات مربوط به جهاد ، آیات زکات و همچنین آیات مربوط به نماز را هم از کتاب قرآن حذف خواهد کرد.

به قول دونالد ترامپ عربستان به یک گاو شیرده برای آمریکا تبدیل شده است که سلاح های مرگبار کارخانجات مرگبارشان را می خرد تا بر علیه مخالفانش بکار بگیرد. این کشور از زمان اشغال فلسطین جرات نکرده است حتی یک گلوله جنگی به طرف نیروهای اسرائیلی شلیک کند، لذا رویکرد دولتمردان کشور عربستان رویه ای برخلاف قرآن کریم می باشد.

مدیر حوزه علمیه مظهرالتوحید تایباد نتایج مخرب عادی سازی روابط با اسرائیل از سوی برخی کشورها مانند امارات را غیرقابل جبران برشمرد و یادآور شد: عادی سازی روابط با اسرائیل به شرط پذیرش کشور فلسطین از سوی دلتمردان آن مضحگ و غیر قابل طرح است. اسرائیل در زمان اشغال فلسطین وجود خارجی نداشت و هنوز هم یک نیروی اشغال گر به حساب می آید. دولتی که هیچ رسمیتی در میان اکثریت کشورهای اسلامی ندارد چطور می تواند کشور از پیش رسمیت یافته فلسطین را به رسمیت بشناسد؟!

این گونه مسائل صرفا برای فریب افکار عمومی مطرح می شوند. امت اسلامی باید بسیار فراتر از این مسائل فکر کرده و دورنمای آینده را در نظر بگیرد. اسرائیل اگر می خواست اهل مذاکره و منطق باشد هیچوقت یک سرزمین امن الهی را به زور و با کشتار زنان و کودکان بی دفاع اشغال نمی کرد. اسرائیل در حالی دارد با کمک متحدانش به وحشیگری هایش در منطقه ادامه می دهد که کشورهای اسلامی اتحاد لازم را ندارند و در برابر جنایات متعددی که در فلسطین اشغالی اتفاق می افتد سکوت اختیار کرده اند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن