اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

شکست ترامپ نماد سقوط ظالم است

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت اسدیه پایان دوره ترامپ را مصداق فروپاشی دوره حکومت یک شخص ظالم دانست.

به گزارش آوای سنت، مولانا سید احمد عبداللهی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به این نکته که ظلم در روی زمین تا ابد پایدار نخواهد ماند، گفت: قرآن کریم به نبی مکرم پیامبر، یاران و اصحابش یادآور می شود که خداوند متعال از عملکرد ظالمان غافل و بی خبر نیست و آنها را در روزی که چشم‌ها خیره می شوند، به جزای اعمال شان می رساند. در سوی مقابل پاداش اعمال انسان های نیک به صورت کامل به آنها داده خواهد شد، هر چند که در همین دنیا هم اثرات خوبی ها به صاحبان آنها می رسد. گناه کاران نیز بدانند که برای هر معصیت و نافرمانی کیفر می بینند و اثرات آن در دنیا هم قابل مشاهده است.

وی افزود: به قدرت رسدن ظلم و ذلالت سرنوشتی است که باریتعالی برای وی رقم می زند، چنانچه خدا به نمرود املاک فراوان داد تا او را آزمایش کند. قانون خدا “امهال” است و “اهمال” نیست، مهلت و فرصت می ‌دهد، ولی فراموش نمی کند. راه توبه تا لحظه ای که انسان در حیات باشد، باز است، لیکن نفس آدمی نمی خواهد که از این فرصت بهره لازم را ببرد. اعمال برخی انسان ها که از مسیر حق عدول کرده و راه نافرمانی را در پیش گرفته اند به حدی وقیحانه و سنگین است که تازه در لحظه جان کندن پی به حقیقت ماجرا می برند، زمانی که دیگر برای بازگشت دیر است.
فرعون برای اثبات ادعاهایش تعداد زیادی از مردم را به بردگی کشید و تعداد زیادی را از بین برد تا داو و قوام حکومتش را طولانی کند. وی فرصت داشت تا هدایت شود، اما با اینکه می دانست خدای موسی علیه السلام برحق است، راه نخواست از ادعایش کوتاه آمده و خود را مانند سایر مردم بداند. چنین اشخاصی محکوم به فنا و نابودی هستند و اگر تاریخ از آنها یاد می کند، برای عبرت سایرین است.

مولانا عبداللهی در ادامه تحولات آمریکا نمونه فروپاشی باطل دانست و اظهار داشت: تمام دنیا زمین خوردن یک ظالم را به چشم دیدند و از این بابت خوشحال هستند. وی کارنامه سیاهی از خود باقی گذاشت. ترامپ در عرصه فردی بود که از تهدید سایر کشورهای لذت می برد و از فرمانبرداری برخی کشورهای منطقه احساس غرور می کرد. او می خواست تا یهود را در خاورمیانه و آفریقا به مشروعیت برساند. اگر امروز می بینیم که چند کشور انگشت شمار به اسرائیل دست دوستی داده اند، مشروعیت اسرائیل در میان ملل اسلامی را به اثبات نمی رسد. دوستان پشت پرده اسرائیل سرانجام روزی برچیده خواهند شد و اتحاد دنیای اسلام شرفتنه گران را از روی زمین کوتاه خواهد کرد.

این عالم اهل سنت متذکر شد: سال های زیادی از اشغال کشور افغانستان می گذرد و مردم آن روی خوش ندیده اند. فلسطین در اشغال کفر قرار دارد. سکوت در برابر این اتفاقات توجیهی ندارد، اگر اتفاقی در اروپا و آمریکا بیفتد، اتهام اول را به مسلمانان می زنند و انگشت نشانه را به سمت ما می گیرند، اما ما مانند آنها نیستیم. یکپارچه و متحد حرف نمی زنیم. اختلافات در میان دنیای اسلام به نسبت ادیان و مذاهب دیگر بیشتر است. آستانه تحمل مسلمان ها که می بایست نماد وحدت و همدلی برای سایر مذاهب باشند، کاهش پیدا کرده و بیم آن می رود تا مجددا شاهد درگیری و تنش در منطقه باشیم.

این رویه ما جلوی پیشرفت ما را می گیرد. کشورهای اسلامی باید اختلافات داخلی و تنش ها را کنار بگذارند. این اختلافات نباید به نسل آینده منتقل شوند.

مولانا عبداللهی همچنین گفت: باید از حوادث و تحولات عالَم درس های لازم را بگیریم. مال و ثرورت، غرور و تکبر انسان را بیدار می کند. ظالم بودن به این نیست که الزاما کسی را از حقش محروم نماییم. غیبت و تخریب شخصیت اشخاص هم نوعی ظلم است. پنهان کردن حقایق و شهادت دروغ که موجب آسیب دیگران می شود، نیز از مصادیق ظلم بشمار می رود. کسانی که متکی به ظالمان بوده و به حمایت آنان از خود اصرار می ورزند، باید در رفتار خود تجدید نظر نموده و توبه کنند. در روزگاری نه چندان دور جهان شاهد مجدد شکوه اسلامی خواهد بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن