اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

ضرورت اهتمام خانواده ها به مکاتب تابستانی

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت بخش کهیر، استقبال خانواده ها از طرح شبانه روزی مکاتب را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، مولانا نواب حوت در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه کهیر، لزوم توجه والدین به تعلیم دینی فرزندان را مورد تأکید قرار داد و گفت: وظیفه هر پدر و مادر است که در کنار الزامات دنیوی به مسائل دینی اعضای خانواده خود نیز توجه نشان دهند. والدین موظف هستند که در زمینه آموزش و تعلیم فرزندان شان برنامه ریزی کرده و به مکاتب طرح تابستانی بپیوندند.. شرکت در این کلاس‌ها نه تنها برای دانش آموزان، بلکه برای خانواده‌ها، همسایه‌ها و جامعه هم سودمند خواهد بود.

وی در این خصوص اظهار داشت: قطعا برنامه ‌ریزی برای تعلیم و آموزش اولاد در مدارس دینی از وظایف و مسئولیت ‌های والدین کاسته‌ است. پدران و مادران باید از این نوع برنامه‌ها استقبال کرده و خود را مدیون طرح های مکاتب بدانند. هدایت دینی فرزندان در وهله نخست بر دوش‌ خانواده ها است، اما مدارس دینی با به اجرا گذاشتن طرح های شبانه روزی این رسالت مهم را انجام می دهند.

مولانا حوت در بخش دیگری از سخنانش، عبادت و پرستش خدای متعال را از مهم ‌ترین راه‌‌های رسیدن به عزت و رستگاری خواند و افزود: انسان زمانی به فلاح، عزت و رستگاری می‌رسد که تنها یک خالق را بندگی و عبادت کند. در انجام ادای رسالت و وظایف خود از هیچ نوع تهدیدی خوف و هراسی نداشته باشد. کسانی که به دنبال شهوت و بی‌بند و باری و تسلط بر دیگران هستند، آنان از مسیر فطرت فاصله پیدا کرده و آرامش و آسایش از زندگی ‌شان رخت بر بسته است.

امام جمعه بخش کهیر از توابع کنارک یادآور شد: امروز دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل شده و فناوری و تکنولوژی به اوج خود رسیده است. اروپائیان از همه امکانات رفاهی در اختیار دارند، اما باز هم در آشفته حالی و پریشان ‌خاطری بسر می برند، زیرا آنها آرامش و آسایش را تنها در اسباب و آلات رفاهی دنیا جست‌وجو می کنند.

قطعاً رسیدن به آسایش و آرامش درون و برون در ادای وظایف الهی و رسالت فردی است. هرگاه انسان با هدف و رسالت خود آشنا شود، آماده است تا هر نوع سختی را تحمل کند. از برکات آشنایی با رسالت عظما، امانت‌ داری است و فرد امانت دار، حقوق الهی و مردم جوامع را رعایت می کند.

مولانا حوت با تاکید بر ادای نماز صبح عنوان کرد: سحر خیزی یکی از قوانین طبیعت بوده و سلامتی روحی و جسمی را بع بنده مومن و نمازگزار هدیه می کند. برخی افراد با عمل کردن بر خلاف این قانون به خودشان آسیب می رسانند. متاسفانه در عصر حاضر مردم تا پاسی از شب را در بیداری می گذرانند. در وقت سحر که وقت بیدار است به خواب می‌ روند و پس از مدتی انواع بیماری های جسمی و روحی را به جان می خرند.

برای رسیدن به کمال، باید بر نفس اماره و شیطان غلبه کرد. چرا که نفس اماره، شیطان و مصادیق وسوسه، انسان را از رسیدن به کمال محروم کرده و برای گمراه کردن وی نهایت تلاش خود را به کار می بندند.

این عالم اهل سنت یادآور شد: راهنما بودن قرآن همگانی و برای همه انسان‌ها فارغ از رنگ پوست، نژاد ملیت و غیره راهنمایی است. همه بندگان خدا می‌توانند جذب قرآن شوند. از راهنمایی ‌هایش بهره برده و به کمک آن راه راست را بفهمند.

دشمنان در طول هزار و چهارصد سال تمام دسیسه‌های خود را به‌کار برده‌اند تا در قرآن عیبی پیدا کنند، اما چون که کلام قرآن از جانب خدا بوده است، ناکام شدند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن