اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

ضرورت برخورد با عوامل برهم زننده وحدت

آوای سنت: امام جمعه مسجد جامع توحید مشهد برهم زنندگان وحدت شیعه و سنی را جزو عوامل آمریکا و غرب خواند.

به گزارش آوای سنت، حافظ حسن سرکوهی در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار ما با اشاره به لزوم وحدت و انسجام هر چه بیشتر میان مذاهب اسلامی در برهه حساس کنونی گفت: اکنون که امت اسلام در مناطق مختلف شاهد کوشش های برهم زننده امنیت است، نیاز به وحدت اسلامی عمق، فوریت و جدیت بیشتری می طلبد و بدون شک ضرورت دارد تا با حفظ هوشیاری مبارزه جدی با افراطی‌ گری و نفاق پراکنی و تفرقه انگیزی در دستور کار همگان قرار گیرد.

وی افزود: علیرغم واقعه ای که در مقابل مسجد جامع اهل سنت مشهد رقم خورد و دل همه دلسوزان اسلام و مسلمانان وحدت اندیش را به درد آورد ، ما جامعه اهل سنت مشهد اعلام می داریم که هیچگاه راضی به شادی دشمنان قسم خورده و برهم زننده امنیت نبوده ونیستیم.

این عالم اهل سنت یادآور شد: اگرچه دشمنان اسلام تحمل وحدت مسلمانان را ندارند و همواره در صدد ایجاد تفرقه و اختلاف هستند، ما جامعه اهل سنت مشهد از ملت همیشه در صحنه ایران سرافراز و خصوصا جوانان و نوجوانان می خواهیم همانند گذشته با حفظ وحدت و یکپارچگی و رعایت مصالح و منافع ملی فرصت سوء استفاده از دشمنان را گرفته و با هوشیاری تمام نقشه و حیله بدخواهان این کشور و ملت را بر آب کنند.

حافظ سرکوهی فعل سکوت و یا توصیه به سکوت در مقابل اهانت به مذاهب را سبب دلسردی ملت و مردم از مسئولین امر خواند و اظهار داشت: برای مقابله با این ناامیدی از مسئولین محترم استدعا داریم تا نسبت به رسیدگی به این واقعه و پیشگیری از تکرار این نوع جریانات همت نموده و اجازه دهند که نتیجه کار برای ملت مشهود باشد. دشمنان اسلام و نظام با عناوین مختلفی می خواهند نظام اسلامی را از اهداف والایش که خدمت به مستضعفین است بازدارند.

امام جمعه مسجد جامع توحید مشهد همچنین تاکید کرد: تا زمانی که تعالیم اسلام و قرآن کریم در میان مردم و ملت ما زنده باشد و مردم ما به وحدت و یکپارچگی خود که از دستورات اکید قرآن است چنگ زنند و به ارزشها و مقدسات یکدیگر احترام بگذارند، هیچ قدرتی نمی تواند آنها را شکست دهد. بنابراین باید هوشیار بود که هیچ کسی نتواند از طریق ایجاد تفرقه، به خصوص مطرح نمودن مسایل اختلافی مذهبی و عقیدتی که از اسباب شکست ملت ها بوده، در میان ما رخنه ایجاد کند و برای رسیدن به این منظور تقاضا می کنیم که روزنامه ها و تلویزیون نیز کمک کنند تا شکاف های بین قومیت ها و مذاهب از بین برود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن