اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

ضرورت تربیت دینی فرزندان بر اساس قرآن و سنت پیامبر

آوای سنت: مدیر حوزه علمیه امانلی از توابع استان خراسان شمالی، دست آوردهای مجتهدین دین را برگرفته از کتاب و سنت عنوان کرد.

به گزارش آوای سنت، گلدی آخوند کمالی در جریان مراسم بیست و چهارمین جشن فارغ التحصیلی جمعی از طلاب مدرسه علوم دینی ربانیه چنارلی، اهتمام در خصوص تربیت دینی فرزندان مسلمان را از ماموریت های نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم، اصحاب و امامان بزرگوار رضی الله عنهم اجمعین دانست و گفت: این رسالتی است که قرآن کریم بر دوش همه امت نهاده و از قدیم الایام و نسل به نسل شاهد هستیم که فرزندان ما از مدارس دینی مختلف فارغ التحصیل شده و به عنوان مبلغان مکتب رسول الله در جهت اشاعه دین و فرهنگ غنی قرآن کریم، پا به عرصه اجتماع می گذارند.

تبلیغ دین از گذشته و تا به امروز که دشمنان پیدا و پنهان کار را برای مبلغین سخت و دشوار کرده اند، همواره یک مشکل اساسی بر سر راه مبلغین بوده است. قرآن کریم، خانه ایشان را به محل زندگی عنکبوت تشبیه می کند و نصرت الهی با کسانی خواهد بود که در جهت اشاعه فرهنگ غنی اسلامی تلاش می کنند.

آخوند کمالی، فهم اهداف دین، کتاب و سنت را از مهمترین نیازهای جوامع مسلمان دانست و افزود: شریعت مکتب پیامبر اسلام برای همه امت یکسان می باشد، لیکن فهم مطالب بر حسب تقدیر الهی، شامل دیندارانی می شود که در این راه قدم برمی دارند. لذا استخراج از اصل دین در میان پیروان امت متفاوت بوده و هر شخص می تواند مقداری معین از فقه و احکام را بفهمد. این مسئله حتی در میان صحابه رضی الله عنهم هم صدق می کرد و فهم ایشان نیز از دین به یک میزان و اندازه نبوده است.

مدیر حوزه علمیه امانلی از توابع استان خراسان شمالی با یادآوری این مطلب که پراکندگی های به وجود آمده در اواخر دوره صحابه بزرگوار، احتمال آسیب به دین را قوت بخشیده بود، اظهار داشت: از این رو در زمان امام اعظم رضی الله عنه، مدرسه دینی بنا شد تا علما در یک مرکز به فعالیت بپردازند. یکی از کارهای مهم امامان بزرگوار این بود که از میان احادیث شریف، احکامی را استخراج و به اطلاع مردم جامعه می رساندند.

در حال حاضر متاسفانه برخی از فعالان حوزوی و مکاتب بر مباحث فقهی ایراد وارد کرده و خواسته یا ناخواسته به کوچک نمایی زحمات بزرگواران دین می پردازند. فراموش نکنیم فقه، منهای کتاب و حدیث و سنت استخراج نشده است.

آخوند کمالی تاکید کرد: همه آنچه که مجتهدین در زمان خودشان استخراج کرده اند، از کتاب و سنت جدا نبوده است و این دو مسئله را نباید از هم تفکیک داد. پس طلاب حوزه های علمیه می بایست خودشان را آسیب های فضای مجازی و مطالبی که به مبانی دینی ایراد وارد می کنند، بدور نگه دارند. برای همه اهل دین لازم است که کتب ارزشمند بزرگان را به دقت مطالعه کرده و احکام را از مطالب بیانات مندرج فرا بگیریم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن