اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

ضرورت توجه به نیازمندان در ماه رمضان

آوای سنت: امام جمعه ساربوک دستگیری از نیازمندان در ماه مبارک رمضان را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، مولانا فضل الله رئیسی در واپسین روزهای ماه شعبان ضمن تاکید بر بهره مندی کامل از سفره ضیافت الله گفت: همه امت اسلامی از نیمه دوم شعبان خود را مهیای ورود به رمضان المبارک می کنند. اینک همه ما به ماه ارزشمند قرآن، ماه مواسات، همدردی و گران بهای رمضان کریم نزدیک می شوند، پس از اکنون برای عبادت و بندگی خداوند متعال در رمضان تمرین کنیم. رمضان کریم در انتظار مومنین است و مسلمانان هم در انتظار رمضان بوده و برای رسیدن شب ها و روزهای آن لحظه شماری می کنند.

مولانا رئیسی یکی از مهمترین پیام رمضان را رسیدگی به افراد نیازمند و کم درآمد در این ایام مبارک خواند و افزود: انسان مسلمان باید به وعده ای که با الله کرده است عمل نماید، خداوند متعال همیشه برای عهد و وعده ی که در قرآن متذکر شده است، وفا می کند.

صحابه نبی خدا صلی الله علیه واله وسلم نیز مانند ایشان بر عهد خویش وفا نمودند، لذا اطاعت از خدا و رسول و پیشوایان دینی سعادت و خوشبختی بزرگی به حساب می آید. تا کی قرار است برای رضامندی نفس، آلوده به گناه باشیم! در این ایام و در بزم ضیافت باشکوه با خود فکر کرده و به اعمال گذشته خود بیاندیشیم. بی شک کلید همه مشکلات و گرفتاری ها و گشایش از سختی ها تنها در قدرت باریتعالی است و امت آخر زمان باید طبق فرمان الهی پیش بروند.

امام جمعه اهل سنت ساربوک، مسلمانان عصر کنونی را گرفتار در هوا و هوس های نفسانی خواند و گفت: امروز انسان ها به آنچه که نفس می گوید عمل می کنند، در حالی که نفس اماره وسرکش انسان را به سمت هلاکت سوق می دهد. آلوده شدن به گناه و معصیت الهی، شراب خواری، فساد و فتنه هلاکت به دلیل پیروی از خواهشات نفسانی است، اما متاسفانه در جامعه انجام معاصی عادی شده و مردم آلوده به گناه هستند. نباید در انجام گناه، فساد و خلاف شریعت و دین اسلام از مسئولین ناصالح اطاعت شود.

مولانا رئیسی عنوان نمود: اسلام به مسلمانان توصیه می کند رنگ خدایی و رنگ دینی بگیرید. رنگ گناه، معصیت، سرقت و خودپرستی را رها کنیم. این رنگ ها و نسبت ها هلاکت و بربادی به بار می آورند. همیشه دنبال پیام آمدهای خوب جامعه باشیم. مال و اموال خود را در جایی هزینه کنیم که برای جامعه و مسلمانان منفعت به همراه داشته باشد، نه در مسیری که به جامعه و مسلمین آسیب رسانده و دین و شریعت را از بین ببرد، اگر این مسائل موسیقی امثال دهل، سرنا رقص پایکوبی خوب می بودند حتما از اول خداوند متعال به حضرت رسول تعلیم می داد و یا اینکه خود رسول به انجام آن دستور صادر می کرد. این قبیل آلات موسیقی قبیح و زننده هستند و موجب غفلت انسان و خوشنودی شیطان می شوند.

مدیر مجتمع علوم دینی نعمان بندثابت ساربوک و قصرقند یاد آور شد: خواسته ما از مسئولین و نمایندگان مجلس این است که به افراد حرمت شکن تذکر بدهند. از اشاعه فرهنگ غیر دینی در جامعه جدا باید خودداری بعمل آید. آیا جواب خون های شهدا در هشت سال دفاع مقدس این است که با سرپیچی از فرامین الهی در محیط اطراف خود ساز و موزیک مبتذل بنوازیم؟ فرهنگ غلط شیطانی از خود دور کرده و فرهنگ قرآن را زنده کنیم. همه آحاد جامعه می بایست از قرآن الگو برادری کرده و به سنت اسلامی احترام قائل باشند. به جای هزینه کردن برای آلات ترویج فحشا و فساد، منابع مالی را صرف هزینه تحصیل جوانان لایق و ارزشمندی کنیم که به دلیل کمبود امکانات و شرایط سخت زندگی ناچار به ترک تحصیل شده اند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن